We hadden een huis geboekt voor 10 personen in Cascais (in groot lissabon) van 10/07/2020 tot 17/07/2020
Op 09/07/2020 om ongeveer 15.40 uur is de NIEUWE kleurenkaart verschenen op de webside van buitenlandse zaken,en daar staat op dat lissabon RODE zone is geworden.
We direct om 16.15uur op 09/07/2020 geannuleerd omdat we landen in lissabon en als we terug naar belgie komen zouden we verplicht in qurantaine moeten gaan
Ik heb dit telefonisch gedaan met "interhome"de medewerker heeft direct bevestigd en gecontroleerd of dit wel degelijk zo was ivm code rood.Het was OK en kon volledig kosteloos geannuleerd worden.We krijgen ons geld terug en ik heb gevraagd om dit ook op mail te zetten en dat heeft hij ook gedaan.er stond zelfs al bij geschreven dat de opdracht al gegeven is voor de terugbetaling.
We kregen alleen alles terug als het code rood is.
Nu vandaag op 10/07/2020 is vanmiddag de kleurenkaart aangepast en staat er wel :rondLissabon :(de 19 districten errond ) maar bij deze districten en de luchthaven van lissabon horen er nu ineens niet meer bij
Dus nu willen ze dus 90% van het volledige bedrag voor de eigenaar van het huis houden omdat het geen code rood meer is.
MAAR WIJ HEBBEN TOCH OP HET MOMENT GEREAGEERD WANNEER HET WEL CODE ROOD WAS VOOR ONS .
Kunnen ze de terugbetaling nu nog tegen houden want het staat nog niet op mijn rekening.