Wat me buiten een aantal insinuaties nog altijd geen KB's oplevert waarin die prijsberekening besproken wordt.
Huurgeschillen zijn het meest voorkomende geschil voor een vrederechter. Bijna elke zittingsdag passeren meerdere dosssiers zijn balie. De kern van de huurwetgeving centreert zich rond een kleine 50-75 wetsartikels en een 100tal vonnissen met jurisprudentierecht. Niet zo moeilijk te onthouden dus...
En dan nog zal een vrederechter geen vonnis uitspreken zonder dit te omkleden met die betreffende wetsartikels en eerdere vonnissen. Hetgeen ook de reden is waarom hij meestal zijn vonnis pas velt nadat de zitting is gehouden. (uitgenomen voor de heel eenvoudige gevallen die kunnen gevonnist worden op het einde van de debatten en dan nog, van een vrederechter mag wel verwacht worden dat hij in eer en geweten oordeelt doch ver daarboven staat artikel 149 van de grondwet
" Art. 149. Elk vonnis is met redenen omkleed. Het wordt in openbare terechtzitting uitgesproken."
)
En ja, zowel de rechtbank van eerste aanleg, raad van state, als het hof van cassatie hebben mijn naam ergens op hun rollen uit het verleden staan.
En neen, zoals u reeds per pb meegedeeld, ik ben geen rechter of deurwaarder, slechts een it'r met een eigen patrimonium dat ik verhuur en heb buiten het beschermen hiervan niets met de rechterlijke macht in België te maken...
Gelieve niet op de man te spelen, de posters zijn daar absoluut niet mee geholpen. Het is de intentie van alle reguliere posters hier dit forum zo objectief mogelijk te houden, dit juist om diegenen die hulp nodig hebben deze zo adequaat mogelijk te kunnen geven. Discussies worden dus verwacht discussies over de kern van de zaak te blijven en niet af te dwalen naar persoonlijke vendettas-'s of scheldpartijen.