Ik heb daar dus zeer sterke twijfels over. Ik ken persoonlijk trouwens iemand die ik wens te vervolgen wegens naamaanmatiging zoals dat heet. Men heeft mij hier op het forum reeds gezegd trouwens dat ik zelfs met een burgerlijke partijsteling weinig kans zal maken bij het gerecht.Voor een bankrekening te openen mag de bank nu zelfs een copie van uw IK opvragen. Dit gezien haar verplichtingen naar de overheid.
De persoon gebruikt reeds meer dan 10 jaar een andere voornaam voor haar bankrekening en sommige andere officiele dokumenten. De voornaam volgens het bevolkingsregister en kadaster en belastingen enz.. is de echte voornaam natuurlijk.
De gewijzigde voornaam die die persoon gebruikt trekt enigszins wel op de officiele voornaam.
Hoe kan het dus dat die persoon een andere voornaam kan gebruiken voor zijn bankrekeningen en sommige andere stukken ? Het gaat zelfs verder nl. op "die" dokumenten van firma's/instellingen, waar men waarschijnlijk niet wil dat een andere voornaam gebruikt word dan deze volgens de ID-kaart, weigert de persoon het gebruik van een volledige voornaam of eist deze persoon dat enkel de eerste letter van de voornaam (die dus wel dezelfde is) gebruikt word.