de elektriciteit bij ons in appartement is in 3 delen.
1: algemene deel: algemene gang en trap verlichting, bel en parlofoon systeem, liften, deuropener (locatie kast bereikbaar,kast zelf vergrendeld)
2: leiding lopende voor al de huishoudelijke verbruiken van de appartementen waarbij ieder een eigen teller heeft en hoofdzekering. (bereikbaar)
3: leiding lopende voor ieders verwarmingcircuit, ook met elk eigen teller en hoofdzekering (ook bereikbaar)
nu de liften zijn geblokeerd waardoor de elektriciteit van de algemene deel is uitgevallen. dus niemand is bereikbaar door middel van deurbel en parlofoon, liften en verlichting werken niet. de bewoners moeten via trap hopend zonder ongelukken naar boven en beneden. dus ook hulpverleners voor bejaarden die op 10 de wonen en mensen die medische zorg nodig hebben. huisbaas onbereikbaar, ik bel naar de politie,hopend om met slotenmaker de kast open te doen in bijzijn van een elektricien. ik krijg als antwoord,ja maar das niks voor de politie. ik bel naar de liftenfirma, krijg als antwoord ja maar zonder elektriciteit kunnen wij niks doen en als we komen is dat dure rekening voor de klant. ik bel naar een ander elektricien, ja maar wij mogen dat niet doen, moet daar toelating van de huisbaas voor hebben. dusja: ge staat ier dan mooi te blinken. wat raden julie aan? van klacht neer te leggen tegen de huisbaas met als grondige reden, geen noodnummer voor dringende gevaarlijke zaken. want iemand die verongelukt in de gang door geen elektriciteit is een onveilige situatie die zich kan voordoen !! want noodverlichting werk ook niet !!!