dat moet verplicht per brief
Nu heb ik contact opgenomen met het GAS team, zij sturen mij een email met PDF over een besluit die ik nooit heb aangekregen. Gezocht in mijn mailbox, niks te vinden.
Inderdaad, was een noreply adres. Sindsdien nooit nog iets van gehoord.Kon je wel antwoorden op die mail? Stond er geen noreply?
Daar ben ik van op de hoogte, ook nadrukkelijk gezegd bij GAS team dat het erg dringend is, maar zij hebben niet meer gereageerd sindsdien. Ik denk dat er geen andere optie is dan betalen als ze niet antwoorden voor die datum?Verzendingsdatum telt ... rest is aan de postdiensten en dus niet te bepalen.
U kan best eens het gasreglement van die gemeente opzoeken en grondig lezen.
Antwerpen. Destijds waren daar aan de kaaien grote werken, de enige parking in de buurt was op zondag avond meestal volzet. Dus zette ik mij al eens voor het kot (staat een bord enkel stilstaan, niet parkeren) met 4 pinkers op maar de deur vast (ben alleen). Andere optie was de gratis parking op de kaaien maar dat duurde in totaal (2x op en af) 45 minuten om alles uit te laden en naar m'n kot te wandelen.Leuven ?
Want da's één van de steden waarvan geweten is dat ze vinden dat de 6 maanden beslissingstermijn voor de sanctionerend ambtenaar bij GAS-parkeren niet van toepassing zou zijn.
(Gevolg zou zijn dat er helemaal géén beslissingstermijn is inzake parkeren ... als énige GAS-inbreuk. )
Gezien u geen antwoord gekregen heeft op u verweer, en indien u dit wel effectief binnen 30 dagen na de kennisgeving heeft opgestuurd, bent u zelfs tot op heden niet verplicht om de boete te betalen. U heeft een ontvangstbevestiging gekregen van uw verweer per mail? Stuur deze terug bij u antwoord en verwijs naar de wetgeving hierboven.Onderafdeling 3. - Procedure in geval van inbreuken betreffende het stilstaan en het parkeren bedoeld in artikel 3, 3°
Art. 29. § 1. De sanctionerend ambtenaar deelt binnen de vijftien dagen na ontvangst van de vaststelling van de inbreuk, bij gewone zending, aan de overtreder de gegevens mee met betrekking tot de vastgestelde feiten en de begane inbreuk, alsmede het bedrag van de administratieve geldboete.
De administratieve boete wordt betaald door de overtreder binnen dertig dagen na de kennisgeving ervan, tenzij de overtreder binnen deze termijn zijn verweermiddelen bij gewone zending laat geworden aan de sanctionerend ambtenaar. De overtreder kan binnen deze termijn op zijn verzoek worden gehoord wanneer het bedrag van de administratieve geldboete hoger ligt dan 70 euro.
§ 2. Verklaart de sanctionerend ambtenaar de verweermiddelen niet gegrond, dan brengt hij de overtreder hiervan op een met redenen omklede wijze op de hoogte met verwijzing naar de te betalen administratieve geldboete die binnen een nieuwe termijn van dertig dagen na deze kennisgeving moet worden betaald.
§ 3. Wordt de administratieve geldboete niet betaald binnen de eerste termijn van dertig dagen, dan wordt, behoudens in geval van verweermiddelen, een herinnering verstuurd met uitnodiging tot betaling binnen een nieuwe termijn van dertig dagen te rekenen vanaf de kennisgeving van die herinnering.
Klopt voor gewone GAS-vaststellingen, maar niet voor verkeerd parkeren, die mogen via gewone zending. (29§1 van de GAS-wet)als ik uit het hoofd goed voor heb, moet hun originele beslissing verzonden zijn via aangetekend schrijven zoals de regels het voorschrijft
Dat is ook een beperkende interpretatie vd GAS-wet, waarbij zo ongeveer al de rest ineens niet meer zou gelden voorKlopt voor gewone GAS-vaststellingen, maar niet voor verkeerd parkeren, die mogen via gewone zending. (29§1 van de GAS-wet)als ik uit het hoofd goed voor heb, moet hun originele beslissing verzonden zijn via aangetekend schrijven zoals de regels het voorschrijft
Stap 1 is wel dat je aantoont dat je niet parkeerde.Antwerpen. Destijds waren daar aan de kaaien grote werken, de enige parking in de buurt was op zondag avond meestal volzet. Dus zette ik mij al eens voor het kot (staat een bord enkel stilstaan, niet parkeren) met 4 pinkers op maar de deur vast (ben alleen).
Artikel 29§1 stelt expliciet dat de originele beslissing, waarnaar Drone verwees, via gewone zending gebeurd.Dat is ook een beperkende interpretatie vd GAS-wet, waarbij zo ongeveer al de rest ineens niet meer zou gelden voorKlopt voor gewone GAS-vaststellingen, maar niet voor verkeerd parkeren, die mogen via gewone zending. (29§1 van de GAS-wet)als ik uit het hoofd goed voor heb, moet hun originele beslissing verzonden zijn via aangetekend schrijven zoals de regels het voorschrijft
Onderafdeling 3. - Procedure in geval van inbreuken betreffende het stilstaan en het parkeren bedoeld in artikel 3, 3°
Daar staat dat "met redenen omklede" kennisgeving dient te gebeuren.
Maar niet hoe ...
Uiteraard niet, wat dat is elders bepaald ... in Art 27
Anders zou men het ook per postduif of tam-tam kunnen doen, want toch niet bepaald.
Ook het verweer gebeurd per gewone zending, maar dan wordt er inderdaad niet gesproken over hoe het antwoord van de sanctionerend ambtenaar moet gestuurd worden.Art. 29. § 1. De sanctionerend ambtenaar deelt binnen de vijftien dagen na ontvangst van de vaststelling van de inbreuk, bij gewone zending, aan de overtreder de gegevens mee met betrekking tot de vastgestelde feiten en de begane inbreuk, alsmede het bedrag van de administratieve geldboete.
Enkel dat melding van de vaststelling en indienen van verweer per gewone zending gebeurtArtikel 29§1 stelt expliciet dat de originele beslissing, waarnaar Drone verwees, via gewone zending gebeurd.
Ook het verweer gebeurd per gewone zending, maar dan wordt er inderdaad niet gesproken over hoe het antwoord van de sanctionerend ambtenaar moet gestuurd worden.Art. 29. § 1. De sanctionerend ambtenaar deelt binnen de vijftien dagen na ontvangst van de vaststelling van de inbreuk, bij gewone zending, aan de overtreder de gegevens mee met betrekking tot de vastgestelde feiten en de begane inbreuk, alsmede het bedrag van de administratieve geldboete.
Inderdaad.Mijn persoonlijke invulling is altijd geweest dat Artikel 29 de afwijkeningen opsomt, en de rest via "gewone procedure" dient te gebeuren. Maar ja, het feit dat het voor discussie vatbaar is is al een probleem op zich.