Beste
Eind vorig jaar deed ik beroep op een advocate voor de visum van een Indische vriend die geweigerd werd.
Nadat ik haar €500 zou overschrijven, zou ze het dossier verder behandelen. Ik heb haar begin januari het bedrag overgeschreven en sindsdien hoor ik niets meer van haar.
Ik bel of mail haar bijna wekelijks om te vragen naar updates, maar tot op heden antwoord ze niet terug (terwijl ze voor de betaling wel snel antwoordde).
Wellicht per abuis, heb ik haar toch twee keer aan de lijn gehad (in februari en in maart), en toen zei ze telkens dat ze me ten laatste twee dagen nadien een update zou geven. Ondertussen is het al 6 maand geleden dat ik beroep deed op haar en nog steeds geen nieuws.
Ik ben echt niet tevreden over haar dienstverlening. Ik kan begrijpen dat ze zelf moet wachten op bepaalde zaken, maar het minste wat ze kan doen is haar cliënt op de hoogte brengen. Ik weet helemaal van niets: welke stappen heeft ze al ondernomen, waar zit het dossier vast, hoe lang zal het duren vooraleer er een uitspraak is. Ik heb alleen maar vragen en het is enorm frustrerend dat mijn advocaat gewoon onbereikbaar is.
Het liefst zou ik eigenlijk van advocaat veranderen, maar ik vermoed dat ik het geld dan gewoon kwijt ben.
Is er iets wat ik kan doen? Heeft een advocaat geen plichten om zijn cliënt op de hoogte te houden?
Mvg
Vera