huisvredebreuk

JohnD

#46 , 26 sep 2009 10:45

Indien hij bij hoog en bij laag durft beweren dat hij dat niet geschreven heeft, kan de rechtbank een grafoloog aanstellen. De verliezer betaalt dan wel. Hij is dom en had beter beweerd dat hij dat wel heeft geschreven maar om een heel andere reden en bvb in de brievenbus ofwat weet ik nog had gestopt. Daar kan hij nu natuurlijk niet meer mee afkomen, als wit op zwart in zijn verklaring staat dat hij dat niet heeft geschreven.

Met vingerafdrukken bedoel ik niet die van op dat papiertje, maar die van op de PC. Dat de politie dat niet doet verwonderd mij niet. Als ik daar CSI naast vergelijk zitten ze hier blijkbaar nog in de oertijd. En dan is het nog maar een simpele vingerafdruk.

Het is toch huisvredebreuk en dat is een ernstig misdrijf vind ik.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#47 , 26 sep 2009 10:53

In tegenstelling tot CSI zijn meer dan 85% van de vingerafdrukken die men terugvindt onbruikbaar voor identificatiedoeleinden.

yoel
Topic Starter

#48 , 26 sep 2009 12:46

Ik zie het niet meer zitten het is allemaal een beetje teveel aan het worden nu dinsdag 29/09/09 moeten we naar de vrederechter ivm dat we in gebreke is gebleven gebleven dan nog van de huurgelden, proviesies en kosten te betalen voor de maanden 7 maanden in totaal en aldus het bedrag van 588.5€ verschuldigd is ik weet niet waar hij die 588.5 € vandaan haalt.

Heeft er iemand nog raad voor mij.

Dank u

Reclame

JohnD

#49 , 26 sep 2009 22:16

LOL, nu is het het moment niet meer om terug krabbelen. Heb je nog geen advokaat onder de arm genomen ?
Die kan om te beginnen sowieso al uitstel bekomen om wat weet ik niet voor 1001 redenen.
En trouwens je hebt een stevig dossier met klacht politie en al. Denk je nu echt dat die huisbaas nog iets geloofwaardig overkomt voor de vrederechter ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#50 , 27 sep 2009 11:25

Probeer rustig het gehele verhaal op papier te plaatsen. Neem alle bewijzen mee (kopieën van verslagen politie, dreigbrieven, advies huurdersbond, enz..) en zoek een gewone advokaat, je hebt geen krak nodig om dit geding te winnen..

yoel
Topic Starter

#51 , 27 sep 2009 15:18

ja terug krabbelen zal ik zeker niet doen. En nee we hebben geen advocaat genomen omdat ik dacht dat ik het niet nodig zou hebben heb bewijzen genoeg tegen hem maar nu dat ik heb gehoord dat hij tegen de politie heeft gezegd dat hij niet in het app is geweest dan vrees ik dat hij met veel leugen naar de rechter ga stappen ik heb wel zwart op wit bewijzen dat mijn huur wel degelijk betaald is. En nu is het te laat voor een adocaat want den dinsdag moet ik naar de vrederechter ivm het niet betalen van de huur.

Nog een vraagje hij zei iets van dat ik geen goede huisvader ben wat bedoelt hij daarmee eigenlijk want das ook nen wet. En als hij bedoelt met het onderhouden van het app das altijd proper er is niets gebroken en dan nog moest dat zijn hij kan dat niet weten want hij is hier niet binnen geweest met onze toestemming alleen ja met zijne sleutel.

Simon Verhoeven

#52 , 27 sep 2009 15:22

goede huisvader:
http://www.degroofimmo.be/page?page=Hurenstapvoorstap7
puntje 5

Art. 1728. De huurder is tot twee
hoofdverplichtingen gehouden :
1° Het gehuurde te gebruiken als een goed huisvader, en
volgens de bestemming welke bij het huurcontract
daaraan gegeven is, of volgens die welke, bij gebreke van
overeenkomst daaromtrent, naar gelang van de
omstandigheden vermoed wordt;
2° De huurprijs op de bepaalde termijn te voldoen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#53 , 28 sep 2009 18:06

via rechtsbijstand - familiale verzekering heb je recht op een advocaat.
een goed advocaat zal hem zo wel uit zijn tent kunnen lokken. Met vb de varag oa ja welke punten en als hij dan antwoord dan weet je genoeg

CSI - ik lach me kapot. Die lossen een moord op in 50 minuten - met nog wat reclame daartussen.
Een DNA onderzoek duurt enkele maanden.
Vingerafdrukken moeten op x punten overeenkomst hebben.
In USA is dat op -ik dacht 4- niet te verwonderen dat daar zoveel foute vonnissen zijn.

Er worden veel sporen gevonden maar 1 - niet bruikbaar -2 -te weinig punten - 3-onbekend in systeem.

Eens heterdaad voorbij MOET een onderzoeksrechter bevelschrift geven om van een verdachte de vingerafdrukken te nemen.
Ja natuurlijk waarom niet de truc met het glas zoals in CSI niet aan gedacht.

yoel
Topic Starter

#54 , 28 sep 2009 18:28

ja maar voor deze zaak dat voor het vredegerecht komt ivm niet betalen van de huur heb ik geen advocaat omdat ik zwart op wit bewijzen heb dat ik het wel betaald heb alleen is het de laatste drie maanden ietsje later rond de tiende. Maar hij beweert dat ik totaal 8 maanden geen huur heb betaald en dat al van december 2008 januari 09 feb.09 maart 09 april 09 juli09 aug09 en september 09. Hij heeft me er ook dan nooit iets van gezegd of een az gestuurd maar voor alle duidelijkheid ik heb wel betaald dus nu moet ik voor de vrederechter komen maar waarom ik heb toch betaald.

yoel
Topic Starter

#55 , 29 sep 2009 16:25

ik ben terug van het vredegerecht en we hebben het gewonnen we mogen de huur iets later betalen dus alles is in orde de vrederechter vond het ook raar. Maar we hebben wel besloten dat we eind maart eruit gaan omdat we dan een app. met 3 slk nu er een derde kindje op komst is in december moeten hebben en nu moeten we ook geen schadevergoeding betalen wegens vroeger vrelaten van de woning.

Vandebos

#56 , 29 sep 2009 17:24

Zou je iets meer in detail kunnen gaan?

Akkoord in verzoening?

Reactie van verhuurder en vrederechter toen bleek dat je kon bewijzen dat je wel had betaald?

Wat waren de opmerkingen van de verhuurder dat je het pand niet beheerde als een goede huisvader/moeder?

Gewoon zodat volgende personen die zich met een dergelijke situatie geconfronteerd zien weten waaraan ze zich kunnen verwachten en wat te doen.

yoel
Topic Starter

#57 , 29 sep 2009 20:48

reactie verhuurder wel betaalde huurgelden: eerst zei hij tegen de vrederechter dat ik de huur niet had betaald en dat hij eisde dat ik het direct ging betalen de vrederechter vraagt aan mij mevr. wat heb je daarop te zeggen ik heb mijn papieren van de bank laten zien dat mijn huur wel degelijk op tijd betaald werd alleen julie aug. en sept. zijn later betaald wegens mijn uitkering van de ziekenkas ik heb dat ook tegen de rechter gezet en hij zei wanneer kan je de huur wel betalen ik zei rond de 11ste dus mogen we de huur nu de 15 de betalen de rechter zei wel waarom zeg je dat ze de huur niet hebben betaald daarop had hij geen antwoord.

Dat van een goede huisvader heb ik gezegd hoe kan je weten hoedat mijn app word onderhouden ik heb je niet binnengelaten je hebt wel ingebroken met valse sleutels maar daar heeft de rechter niet op geantwoord maar ik was goed voorbereid hoor.

Toen ik tegen de rechter zei dat ik een derde kindje verwachte heeft de verhuurder tegen de rechter gezegd van ik verhuur het app. aan 4 personen nu is mevr. zwanger de rechter heeft daarop geantwoord zoiets kan je niet voorzien en het kind kan bij de ouders in de kamer slapen

we zijn tot een akkoord gekomen we konden kiezen in het app blijven en altijd de 15 de van de maand de huur betalen en verder leven met jullie verhuurder maar zo te zien zijn jullie water en vuur of je kunt als je bevallen bent en terug op je plooi bent verhuizen ik zei dat ik optie 2 koos en dat we eind maart weg zouden zijn en dat was in orde.

Ook vroeg ik of ik dan schade moest betalen omdat ik dan vroeger weg gig van het app. maar hij zei als het tot een akkooord komt dan hoeft er geen schade vergoeding betaald te worden en de rol kosten meosten we in twee delen.

de verhuurder heeft niet veel kunnen zeggen omdat hij niet recht in zen schoenen stond hij heeft geprobeert om allerlei banale dingen naar boven te halen maar dat is mislukt

ik weet niet of het duidelijk genoeg is. je kan en mag altijd vragen stellen

Vandebos

#58 , 29 sep 2009 21:58

Goed verweerd. :)

Binnen een paar dagen kan je van dit vonnis een kopie afhalen op de griffie van het vredegerecht. Aarzel niet. Je kan dit als eventueel verzwarend element gebruiken in je andere zaak het duidt immers duidelijk het karakter van de verhuurder in kwestie aan...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#59 , 01 okt 2009 17:02

Goed verlopen zo !!
En dat is juist de vrederechter is niet bevoegd voor strafzaken - zal daar dus niets aan doen maar het is wel in tennisbal set game en match met zo'n argumenten.

Terug naar “Huren”