Hallo,
Sinds ruim een jaar heb ik een oldtimerverzekering bij X en een Gezinspolis. X wilt dat ik daarbij ook een brandverzekering neem bij hen, maar op dit aanbod ben ik niet ingegaan, omdat ik een voordeligere brandverzekering heb bij een andere makelaar.
Nu schrijven ze mij dat ze de oldtimerverzekering stopzetten (ingaande vanaf volgende betalingsdatum 2021), en ook mijn Gezinspolis, met als reden dat ze het "kortingstarief" voor oldtimer enkel kunnen aanbieden aan "totaalklanten". Dit betekent dat ik tenminste gezinspolis, brandverzekering en oldtimer samen moet hebben bij hen, anders niets. Deze voorwaarden zijn niet aangegeven op hun website https://www.erard.org/diensten/hobby-vo ... erzekering.
Als ik hen vraag wat het tarief is voor oldtimerverzekering met enkel gezinspolis, schrijft men mij dat het dan een normale wagenverzekering wordt en dus geen oldtimerverzekering. Ik merk hier op dat hun gebruik van "kortingstarief" misleidend is, want ze hebben dus geen gewoon oldtimerverzekeringstarief.
Ik vroeg me af of het toegelaten is voor een verzekeringsmakelaar om prijzen op die wijze te koppelen aan mekaar. Gaat het hier om koppelverkoop en is dit toegestaan?
Groeten,