Uitstel dagvaarding familierechtbank

OnceUponATime
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Uitstel dagvaarding familierechtbank

#1 , 30 apr 2020 14:50

7 mei moet ik bij de familierechtbank zijn ivm mijn zoontje.

Dit wist ik pas sinds vorige week dus kreeg ik maar 2 weken om mijn advocaat in te lichten en samen te komen om het a en ander te bespreken/overleggen met nieuwe informatie die ik had. Het is immers sinds vorig jaar dat ik haar sprak, 1x en dat was heel oppervlakkig omdat er toen geen zekerheid was over een eventuele dagvaarding. Nu wel en wil ze niet samenkomen. Ook vroeg ik haar dan om het uit te stellen omdat ik geen opvang heb voor mijn 4 maander waarop ik hem dan maar moest meenemen omdat ze uitstellen niet zinvol vond.
Na heel wat overleg met alle betrokken instanties vonden ze het zinvol om zelf uitstel te vragen en een andere advocaat onder de arm te nemen omdat ik niet gehoord nog gesteund word door mijn huidige advocaat. De tegenpartij heeft de kansen om samen te zitten en bespreken en dergelijke wel gehzd terwijl ik dan 7 mei daar aan moet komen zonder enige voorbereiding, zonder enig gesprek met mijn advocaat.

Nu vroeg ik mij af, tot hoeveel dagen voor de zitting mag je uitstel vragen en hoe maak je zo'n brief op?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 30 apr 2020 15:04

de dag zelf nog op de zitting

al dan niet via uw (nieuwe) advocaat

of u kan een brief op de griffie afgeven waarin u zelf vraagt met de nodige motivatie en reden

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”