Het gaat om een ouder model benzine + LPG, aangezien ik weinig rij kan ik zo wat besparen en toch voor weinig brandstofkost kan rondrijden...althans.
Als je weinig rijdt moet je geen auto op LPG kopen
Haal je er dan niet uit wegens extra taks op LPG wagens.
Bij de test ging de lpg niet omdat hij zei de tank is leeg.
De batterij was ook leeg omdat er niet mee gereden werd zei hij.
In principe kan dat zo zijn.
Als je als deftig handelaar een auto wil verkopen, zorg je dat dat vooraf in orde is .
Paar € LPG en af en toe aan batterij lader ...
De auto ging klaargemaakt worden, tevens met nieuwe batterij.
Zit er een nieuwe batterij in ?
Ik dacht ga hem eens starten en kon er niet eens in want de batterij staat plat!
Op zich ook weer niet helemaal ongewoon, pechverhelping ziet momenteel veel batterijproblemen.
Hoe lang stond hij stil ?
Paar weken moet echt wel kunnen.
Maar als er ergens een stroomlekje is, of stroomverbruiker die stroom blijft trekken terwijl dat niet nodig is ...
Direct de verkoper gecontacteerd en die kwam belachelijk doen dat het een kleinere batterij is dan de Audi waarmee ik rij.
Batterij van oudere benzine zal inderdaad "kleiner" (van lagere capaciteit) zijn dan een recente auto
(zeker indien dat een diesel is, stop-start systeem heeft, steeds meer elektrische snufjes, ...)
Wat kan ik nu doen?
Aangetekende ingebrekestelling sturen, en wijzen op de verplichte garantie.
Melden dat auto dient opgehaald te worden voor herstelling want rijdt niet meer door de problemen die u in garantie opgelost wenst te zien.
Redelijke termijn geven om de problemen op te lossen.
Pakweg 14 dagen (na ontvangst brief, 3 werkdagen na verzending) is redelijk, gezien sector amper of geen werk heeft momenteel.