Camerabeelden en getuigen zijn er niet, enkel mijn vriendin die toen ook thuis was.Is m.i. niet correct, maar als ze in hun vaststelingen schrijven dat ze u op de openbare weg hebben aangetroffen, zal u dan het tegendeel kunnen bewijzen met bv. camerabeelden of onafhankelijke getuigen?
Geen discussie of voorgeschiedenis. Maar dan nog... Hebben zij het recht private grond te betreden zonder toestemming te vragen als er duidelijk niks aan de hand is?Dit vind ik er persoonlijk wat over. In theorie zou men kunnen zeggen dat je die altijd op zak moet hebben als je de woning verlaat en dus ook op uw eigen oprit, maar als je ze gewoon gaat halen en het is nog niet goed? Is er iets van discussie of voorgeschiedenis geweest?
NeenNoot: mijn oprit en een 15-tal meter verwijderd van de openbare weg. Ik was dus 100% op mijn privaat eigendom.
Wie kan me helpen? Is dit wettig?
Toch wel, enkel uw woning zelf is onschendbaar, uw oprit en/of voortuin niet.Geen discussie of voorgeschiedenis. Maar dan nog... Hebben zij het recht private grond te betreden zonder toestemming te vragen als er duidelijk niks aan de hand is?Dit vind ik er persoonlijk wat over. In theorie zou men kunnen zeggen dat je die altijd op zak moet hebben als je de woning verlaat en dus ook op uw eigen oprit, maar als je ze gewoon gaat halen en het is nog niet goed? Is er iets van discussie of voorgeschiedenis geweest?
Absoluut NIET doen voor PV binnen isAls alles zich heeft afgespeeld, zoals u beschrijft, raad ik u aan om dringend contact op te nemen met de korpschef om deze aangelegenheid te bespreken.