Ook niet vergeten dat de busmaatschappijen reeds herhaaldelijk succesvol schadevergoedingen hebben bekomen ten behoeve van de veroorzaakte vertragingen. (dacht dat ze in Brussel een standaard peikuurtarief vragen van € 25/minuut, € 15/minuut buiten piekuren)
NMBS is identiek. Controleurs mogen identiteitskaart vragen en werden beëdigd. Bovendien staat in hun gebruikersvoorwaarden volgens mij dat je bij het nemen van de trein, instemt uw identiteitskaart op vraag van controleurs te laten zien (wat nogal logisch is, denk ik, aangezien er een aantal aan leeftijd of persoon gebonden zijn). Toont u dit niet, dan wordt Securail opgeroepen die het nog eens vriendelijk vraagt. Werkt u nog niet mee, dan wordt de politie erbij gehaald. Alle opgelopen vertraging kan aangerekend worden aan de veroorzaker, in dit geval degene die het paspoort niet wil tonen.
Snap ook niet goed wat daar voor sommige mensen zo vreemd aan is. Als je gebruik maakt van een dienst aangeboden door een bedrijf, lijkt het me ook wel logisch dat je je aan de voorwaarden houdt.