Ik ben naar het bureau gegaan voor mijn pv te ondertekenen aangezien ik de kans niet kreeg van de gefrustreerde agent en toen spande ze al samen en lieten ze mij daar staan voor de poort. Heb het gevoel dat het een beetje een complot is en als ik mij wend naar het bureau dan heb ik nog steeds bang dat hij die 4 boetes gaat opstellen.Waarom ga je niet een keer bij de commissaris en laat hem de opnames horen .
Ik kan mij goed inbeelden dat u echt niet wist dat u in overtreding was (al wordt u wel zoals elke Belg geacht de wet te kennen), maar lees het nieuws eens over hoe vaak de politie de laatste tijd moet ingrijpen tegen mensen die de flauwste excuses verzinnen om de coronawetten te overtreden. Ik ga hun gedrag absoluut niet goedkeuren, maar ik heb er wel deels begrip voor. U ging misschien nog braaf in discussie, maar voor hetzelfde geld worden ze weer bespuwd. Vanuit hun standpunt was u de zoveelste overtreder die zich eruit probeert te praten.Edit: "Zitten op een bankje was toen nog niet omschreven op de website". Er stond enkel dat je mocht gaan wandelen, sporten en essentiële verplaatsingen maken. Heb de agent hier ook mee geconfronteerd en wou hem aantonen dat ik dit nergens kon vinden maar werd weer afgesnauwd.
Wandelen is toegelaten, op een bankje zitten niet (behoudens enkele uitzonderingen).
MB voorziet wandelen en fysieke activiteit als toegelaten.Tot welke leeftijdscategorie behoor jij? Ben je bejaard? Of zwanger? Of mindervalide? Enkel die mogen even gaan uitrusten op een bankje.
Volledig akkoord, maar u werd toch ook niet bedreigd denk ik? Enkel onbeleefd behandeld?Hey Leen GAS boete ga ik ook mee akkoord aangezien ik ook wel degelijk gewaarschuwd ben door de agent. Echter op het bankje waar ik erna zat zaten nog circa 10 mensen die niet aangesproken werden. Het gaat mij niet om de GAS boete maar om de weer negatieve ervaringing met een agent. Een agent in functie mag volgens mij niet eens zijn persoonlijke gevoelens zijn job laten beïnvloeden. En in de rechten van de arrestant staat dat je vragen mag stellen zonder bedreigd te worden.