Wat is een btb contract ? Dit is een share purchase agreement tussen een NL bedrijf dat ons bedrijf gekocht heeft. Nu 2 jaar na de verkoop sturen ze plots een email met een claim dat ze nog 100 k willen omdat er destijds een fout in de cijfers gezeten zou hebben. In die SPA staat inderdaad dat ze kunnen claimen en dan een claim notice kunnen sturen in writing. En dat wij binnen 20 dagen moeten reageren of anders akkoord zouden zijn met de claim Maar de initiele vraag is dus of ik daarop moet reageren, en mijn tijd dus in moet steken.. . Want zoals dat dan gaat komt er wss een hele discussie op gang. Ik moet andere klanten helpen, dus heb hier geen tijd voor eigenlijk.
Ik begrijp oprecht uw vraag niet.
Als u meent dat de claim terecht is en u dat bedrag dus wil betalen,
by all means - niet reageren en gewoon betalen.
Als u meent dat de claim onterecht is, dan moet u die claim protesteren - binnen de modaliteiten die u contractueel hebt afgesproken. Dat protesteren hoeft geen volledig uitgeschreven conclusie te zijn waarin u inhoudelijk alles volledig hebt uitgewerkt. Maar u moet natuurlijk wel aangeven het niet eens te zijn zodat er geen sprake kan zijn van een stilzwijgende instemming.
Wat natuurlijk niet mogelijk is, is de combinatie van 'ik betaal niet' en 'ik wil er ook geen tijd insteken'. Zo werkt het natuurlijk niet.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.