Beste,
In het huurcontract dat ik wil tekenen staat het volgende
De huurovereenkomst wordt gesloten voor een VASTE periode van 3 jaar die ingaat op 01 mei 2020 om te eindigen op 30 april 2023
Indien er geen opzegging wordt betekend per aangetekend schrijven ten minste drie maanden vóór het verstrijken van de overeengekomen duur, wordt de huurovereenkomst geacht te zijn aangegaan voor een periode van negen jaar vanaf de datum van inwerkingtreding van deze overeenkomst.
Indien de huurovereenkomst is gesloten voor een vaste periode van drie jaar, kan de huurder de overeenkomst beëindigen wegens buitengewone omstandigheden, met inachtneming van een opzeggingstermijn van drie maanden die aangetekend moet worden betekend en met betaling, benevens de betaling van de vervallen en nog te vervallen huur, van een vergoeding gelijk aan drie, twee of één maand huur naargelang de overeenkomst verstrijkt tijdens het 1ste, 2de of 3de jaar
Buiten het feit dat die laatste alinéa niet meer klopt met het nieuwe woninghuurdecreet sinds 2019, dus dat ga ik laten aanpassen, vroeg ik me dus af welke kosten ik volgens dit contract dan moet betalen als ik na 2j het contract opzeg omdat ik een huis zou gekocht hebben..
Want dat stuk van nog te vervallen huur en VASTE periode vind ik niet duidelijk. Ik moet dan toch niet alle huur tem 30 april 2023 betalen?