Beste,
Onlangs merkte ik op dat mijn professioneel statuut fout was in het dossier van mijn ziekenfonds.
Dit stond nog op "Arbeider (gewoon actief)", terwijl ik momenteel al enige tijd niet werk en ook geen enkele vorm van uitkering krijg (eigen keuze). Toen heb ik dit aangepast naar "Ik werk niet en ben ook niet stempelgerechtigd".
(Ik weet dat ik dit waarschijnlijk onmiddelijk had moeten doen, maar ik wist dit niet. Ik hou me hier eerlijk gezegd echt niet mee bezig en betaal gewoon de facturen die ze mij in het begin van het jaar opsturen.)
Omwille van deze aanpassing, kreeg ik nu een brief waarin ze mij vragen om mijn aanslagbiljet personenbelasting inkomsten 2018 - aanslagjaar 2019 + verklaring op erewoord ingezetene. En nu vraag ik me dus af waar ik mij aan moet verwachten als ik dit opstuur?
- Gaan ze mij gewoon zeggen dat ze me niet meer willen verzekeren?
- Gaan ze eventueel alle voorgaande terugbetalingen (van doktersbezoeken en dergelijke) terugvorderen? (Als ze mij bv. €20 hebben terugbetaald ooit, moet ik die dan terugbetalen of gaat dit dan veel hoger liggen?)
- Of wordt dit een of andere juridische nachtmerrie met torenhoge kosten?
Hartelijk dank