Beste,
Vorig jaar ben ik gestart als zelfstandige, na toch iets van een zoektocht ben ik uiteindelijk bij een bepaald boekhoudkantoor terecht gekomen. Daar hadden wij bepaalde zaken overeengekomen over wat dit mij op jaar basis ongeveer zou kosten. Dit staat wel niet op papier.
Naarmate het jaar vorderde had ik hen enkele vragen gesteld via mail (voor een boekhouder behoorlijk standaard vragen), na altijd de nodige portie geduld te hebben (meestal meer dan 2-3 weken) ontving ik daarna een antwoord. Meestal zelfs eigenlijk geen relevante antwoorden of slecht halve. Kortom, een antwoord waar ik niets mee kon doen of die mij weinig tot geen wijsheid bijbracht. Slechts na enkele mails, hadden ze gezegd dat dit mailverkeer betalend was aan hun uurtarief.. Na het eerste jaar, kreeg ik dus bijgevolg de factuur die opliep tot €2500, dit voor het versturen van enkele mails.. Mijn belastingaangifte is zelfs nog niet eens inbegrepen in deze prijs.. Ook rekenen ze meetings aan die niet plaats gevonden hebben, of die in realiteit veel minder lang duurder dan in hun factuur.
Ik kan dit uiteraard moeilijk bewijzen..
Dus mijn vraag is of ik dit op één of andere manier kan betwisten en zodoende de prijs van mijn factuur drastisch te laten zakken tot een realistische prijs.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie raad en tips!
Mvg,
Karmen