Kunt u bewijzen dat u geen achterstallen hebt, dan mag dat niet.Vraagje:
Mag de verhuurder, na afgifte van de sleutels, de "afrekening van de gemeenschappelijke lasten" én betwiste huurachterstallen aftrekken van de geblokkeerde huurwaarborg?
Kunt u bewijzen dat u geen achterstallen hebt, dan mag dat niet.Vraagje:
Mag de verhuurder, na afgifte van de sleutels, de "afrekening van de gemeenschappelijke lasten" én betwiste huurachterstallen aftrekken van de geblokkeerde huurwaarborg?
Indien u beiden daar niet in overeenkomt zult u via de vrederechter moeten gaan in verzoening.
Dat is natuurlijk uw opvatting over de huurdersbond, maar ik denk eerder, dat de meeste vergissingen die dan zouden kunnen gebeuren een oorzaak hebben en dat is tijdsdruk.Voorzichtig met die huurdersbond. Het zou niet de eerste maal zijn dat die zich schromelijk vergissen. Het zijn dikwijls stagiaires die daar aan het werk zijn. Ik zou er nooit op vertrouwen.
Goh, de dame in kwestie werkt daar al meer dan 10 jaar volgens haar dus het was zeker geen stagiaire.Voorzichtig met die huurdersbond. Het zou niet de eerste maal zijn dat die zich schromelijk vergissen. Het zijn dikwijls stagiaires die daar aan het werk zijn. Ik zou er nooit op vertrouwen.
Kijk hier eens voor de waarborg, betreft wel voor een contract onder de federale woninghuurwetGoh, de dame in kwestie werkt daar al meer dan 10 jaar volgens haar dus het was zeker geen stagiaire.Voorzichtig met die huurdersbond. Het zou niet de eerste maal zijn dat die zich schromelijk vergissen. Het zijn dikwijls stagiaires die daar aan het werk zijn. Ik zou er nooit op vertrouwen.
Vergissen is uiteraard mogelijk maar juridische vragen omtrent de huurwaarborg lijken me toch vrij frequent voor te komen.
Ik heb jarenlang verhuurd aan de huurdersbond in het Antwerpse, en heb dikwijls genoeg met die werknemers gesproken. Ik weet dus wat ze in huis hebben en de kemels gehoord die ze aan hun klanten vertellen. Der werken niet enkel stagiaires, maar ook veel ervaringsdeskundigen (zoals ikzelf ben, en ik vergis me ook wel eens)
Dat is natuurlijk uw opvatting over de huurdersbond,
Ik neem toch wel aan dan dat de situatie ondertussen verbeterd is, of is het in de praktijk nog steeds hetzelfde dat men niet de correcte informatie geeft?Ik heb jarenlang verhuurd aan de huurdersbond in het Antwerpse, en heb dikwijls genoeg met die werknemers gesproken. Ik weet dus wat ze in huis hebben en de kemels gehoord die ze aan hun klanten vertellen. Der werken niet enkel stagiaires, maar ook veel ervaringsdeskundigen (zoals ikzelf ben, en ik vergis me ook wel eens)
Dat is natuurlijk uw opvatting over de huurdersbond,
Tja, in die zin heb ik al wat opmerkingen gelezen, maar ik dacht eerder aan een slechte ervaring met de huurdersbond.Je kan hier toch regelmatig lezen dat die bond verkeerde info geeft
Het mag sowieso niet! Huurder hoeft helemaal niets te bewijzen. Dit zou enkel kunnen met een schriftelijk akkoord van de huurder of een vonnis van de vrederechter.Kunt u bewijzen dat u geen achterstallen hebt, dan mag dat niet.
De huurwaarborg dient als bescherming voor de verhuurder. Deze moet zich kunnen beschermen tegen wanbetaling, schade aangebracht door de huurder maar ook tegen huurders die plots verdwijnen. Anderzijds moet de huurder er ook op kunnen vertrouwen dat hij de volledig waarborg terugkrijgt mits hij alle verplichtingen nakomt.Het mag sowieso niet! Huurder hoeft helemaal niets te bewijzen. Dit zou enkel kunnen met een schriftelijk akkoord van de huurder of een vonnis van de vrederechter.Kunt u bewijzen dat u geen achterstallen hebt, dan mag dat niet.