vliegticket geboekt maar probleem met creditcard

anoniemanoniem
Topic Starter

vliegticket geboekt maar probleem met creditcard

#1 , 16 sep 2009 16:34

Hallo,
Ik heb gisteren bij Air Berlin een vliegticket geboekt met een virtuele Mastercard (www.billy.be). Alles leek in orde toen ik de vlucht geboekt had.
Maar nu krijg ik vandaag een mail dat de betaling toch niet in orde is, en ik heb het nagekeken, en inderdaad, er stond niet genoeg geld meer op mijn virtuele creditcard, en er is ook niks afgegaan. In die mail stond ook dat ik het verschuldigde bedrag opnieuw moest betalen voor 23 september, maar dat is niet echt mogelijk omdat ik niet meer genoeg geld heb staan daarvoor.
Kan air berlin me nu verplichten die vliegtuigtickets toch te kopen? Want ik wil waarschijnlijk de reis annuleren. (ik ben nog minderjarig)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 18 sep 2009 12:42

Minderjarigen kunnen 'in principe' geen overeenkomsten sluiten.
Als Air Berlin lastig doet vraag dan aan papa of mama om een briefje/mailtje te sturen waarin ze melden dat je minderjarig bent.

Ook het gebruik van een (virtuele) kredietkaart door een minderjarige is uitgesloten.

anoniemanoniem
Topic Starter

#3 , 07 dec 2009 16:59

Hallo,

Ik kreeg hier net een brief in de bus van een of ander advocatenkantoor waarin staat dat ik het bedrag binnen de 15 dagen moet betalen.
Maar ik ben nog minderjarig, dus ik was niet bevoegd om te handelen en een virtuele creditcard te gebruiken :)

Wat kunnen zei nu eisen van mij?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 dec 2009 12:58

uw ouders dagvaarden en tgo u maatregelen bij de jeugdrechter.
Als u minderjarig bent hoe kan u dan een gedlige betaalkaart hebben dus u hebt fraude gepleegd.

Ik denk dat de rekening zal volgen en de rechtbank niet direct oren naar uw en uw ouders hun verhaal zal hebben

Dit is opzet.

Terug naar “E-commerce”