Hallo,
Mijn zoon die ondertussen meerderjarig is heeft een persoon overvallen + slagen en verwondingen. Hij heeft een nacht in de cel doorgebracht en de volgende dag voor de onderzoeksrechter moeten verschijnen. Als minderjarige was hij al geen onbekende voor het gerecht. Hij is onder strenge voorwaarden vrijgelaten. Ik vraag me af hoeveel tijd er tussen de verschijning voor de onderzoeksrechter zit en de eigenlijke zaak voor de correctionele rechtbank? Zo ongeveer bedoel ik. Spreken we over weken of maanden?
Verder zijn wij hier thuis emotioneel op, er komt geen einde aan en we overwegen - hoe hard het ook is - om de uithuiszetting te laten vorderen. Hoezeer het moederhart ook breekt bij zo een gedachte. Misschien kunnen we dan samen met het OCMW op zoek gaan naar een oplossing, ik wil nu ook niet dat hij dakloos zou worden of naar een vluchtopvang zou moeten. Wil ook niet werken.
Verder nog 1 iets, er zijn nu al 2 politieagenten die hetzelfde zeggen: als je zoon niet werkt en dus geen inkomen heeft en de domicilie staat bij de ouders, dan draaien de ouders op voor alle kosten, ongeacht meerderjarigheid of niet. Is dit zo? Ik heb alvast een jaar geleden de inboedel laten registreren.
Dank bij voorbaat