Onze camper (onder garantie) staat reeds 5 weken in de garage in Spanje en merk kan het probleem niet vinden. De camper heeft 24 maanden garantie, deze verloopt half maart 2020.
namen merken verwijderd - JurecaBE -moderator
We zijn in de eerste week 2 keer gesleept naar Y (merk) in Granada. Hier is 2 x hetzelfde onderdeel vervangen. Zonder resultaat.
Na 12 km opnieuw pech. Dit keer naar een andere merk garage laten slepen.
Hier staat de camper nu al 4 weken zonder dat er een diagnose is gesteld !
Ons huis is verkocht en we zijn een grote reis aan het maken. Repatriëren is dus onze laatste mogelijkheid.
De communicatie met de Spaanse garage verloopt moeizaam vanwege de taal. De Belgische Fmerk klantendienst kan ons niet zeggen hoelang dit nog duurt. Ik heb al tientallen keren gebeld met de reisbijstand, merk klantendienst, garage,... Zonder resultaat.
Wat zijn mijn rechten ? Hoe lang kan merk deze situatie zo houden? ( Geen diagnose, geen oplossing).
Heb ik recht op schadevergoeding? We hebben de eerste 5 dagen hotel+auto vergoed gekregen en het enige waar we nog recht op hebben is repatriëring.
Een huurauto kan, volgens merk Via de garage maar ze vertelden me wel dat ik, indien het defect niet onder garantie valt, ik de rekening van de vervangwagen moet betalen!