Hi iedereen,
Ik zit met een meer praktische vraag in verband met het wisselen van naam op wagen.
In het kort, mijn wagen was aangekocht in het begin op naam van mijn vader, maar ik heb deze volledig afbetaald, verzekering heeft ook altijd op mijn naam gestaan.
Nu zit ik met de vraag, hoe zit het als ik deze wagen door wil geven aan mijn vrouw. ik krijg namelijk binnenkort (minder als een maand) een bedrijfswagen die ook volledig voor prive mag gebruikt worden en zou dan willen dat al het papierwerk rond mijn huidige wagen volledig in orde is en de verzekering ook op haar naam staat.
Is het voldoende om te laten keuren voor verkoop, platen terug op te sturen en nieuwe platen aan te vragen?
Zoja, waar moet ik nieuwe platen aanvragen?
Er is nooit een discussie geweest over van wie de wagen is ofzo, ik wil enkel dat als ik deze doorgeef aan mijn vrouw, er geen problemen meer kunnen ontstaan. het is dan ook de bedoeling om haar huidige wagen te verkopen aan een 2de hands dealer, dus als hier ook tips voor zijn, zijn ze altijd welkom.
Bijkomend bij het bedrijfswagengedeelte, wat kan ik voor mezelf het beste doen, mijn huidige verzekering laten stopzetten, enkel nog bestuurdersverzekering houden of ... ?
Thanks