Co-ouderschap kan enkel ontnomen worden door een rechter wegens wangedrag tegenover kinderen en de maatschappij.Wij hebben maandag een afspraak bij de notaris om onze rechten en plichten te bekijken. Dit zijn de vragen die we al bedachten:
Kan zijn vrouw co-ouderschap weigeren?
Kan zijn vrouw, zijn zoontje ontemen tijdens scheidingsprocedure?
Kan zijn vrouw blijven in het huis wonen zonder de hypothecaire last te dragen?
Wat als zijn vrouw stopt met werken (want ze heeft dat al gezegd) en dus de financiele kosten van de scheiding niet kan dragen?
Wat met onderhoudsgeld tov zijn vrouw en zijn zoontje?
Wat met openstaande leningen, Visa kaarten en dergelijke?
Hoe zit het met wettelijk samenwonenden?
als er nog vragen zijn die jullie bedenken laat het ons zeker weten, dank u
Waarom wil je scheiden?Ik heb een nieuwe vriendin leren kennen en zou graag van mijn vrouw weggaan.
Wij hebben samen een huis, dat we vorig jaar nog maar hebben herschreven.
Wij hebben samen een zoon van 10jr.
Een lening op meubels
Een kredietkaart (VISA) met een nog openstaand bedrag.
Voor de zoon zou ik graag co-ouderschap hebben zodat ik hem niet te veel moet missen.
Hoe zou mijn scheiding gaan op gebied van financiele 'problemen', onderhoudsgeld, enz.
Alvast bedankt voor uw antwoord
(Indien u geen informatie kan geven omdat u niet op de hoogte bent, wilt u dan toch een stem uitbrengen op de poll? Of ik evengoed nu kan de scheiding inzitten of toch nog wacht tot er meer effen staat?)
Wat is het verschil tss bi-locatie en co-ouderschap?Co-ouderschap kan enkel ontnomen worden door een rechter wegens wangedrag tegenover kinderen en de maatschappij.Wij hebben maandag een afspraak bij de notaris om onze rechten en plichten te bekijken. Dit zijn de vragen die we al bedachten:
Kan zijn vrouw co-ouderschap weigeren?
Kan zijn vrouw, zijn zoontje ontemen tijdens scheidingsprocedure?
Kan zijn vrouw blijven in het huis wonen zonder de hypothecaire last te dragen?
Wat als zijn vrouw stopt met werken (want ze heeft dat al gezegd) en dus de financiele kosten van de scheiding niet kan dragen?
Wat met onderhoudsgeld tov zijn vrouw en zijn zoontje?
Wat met openstaande leningen, Visa kaarten en dergelijke?
Hoe zit het met wettelijk samenwonenden?
als er nog vragen zijn die jullie bedenken laat het ons zeker weten, dank u
Bi-locatie is iets totaal anders. Dit heeft echter ook grote gevolgen voor jou en zoon. Want je zoon heeft dan GEEN thuis meer.
Zaken die je moet regelen zijn
Gedeelde kosten voor opleidingen.
Gedeelde kosten voor medische verzorging.
Gedeelde kosten voor hospitalisatie verzekering.
Gedeelde kosten voor naschoolse activiteiten.
Gedeelde kosten voor het behalen van rijbewijzen.
Gedeelde kosten voor bus en treinabonnement.
Gedeelde kosten voor hobby's.
Gedeelde kosten voor schooluitgaven.
Gedeelde kosten voor fiets en andere voertuigen bestemt voor je zoon.
Doe je dit niet, dan heeft je zoon zelfs niets meer dat echt van hem is.
Maar daar jij haar verlaat voor een andere vrouw, is zij juridisch in het voordeel.
Als zij een goede raadsman/vrouw heeft, kan ze je wel deftig pluimen.
Co-ouderschap wil zeggen dat de ouders evenveel zeggenschap hebben over het kind, zonder dat het kind daarom bij beide ouders moet verblijven(bi-locatie)...bi-locatie wil zeggen dat het kind zowel bij de ene als bij de andere ouder verblijft.Wat is het verschil tss bi-locatie en co-ouderschap?
Waarom wil je scheiden?Ik heb een nieuwe vriendin leren kennen en zou graag van mijn vrouw weggaan.
Wij hebben samen een huis, dat we vorig jaar nog maar hebben herschreven.
Wij hebben samen een zoon van 10jr.
Een lening op meubels
Een kredietkaart (VISA) met een nog openstaand bedrag.
Voor de zoon zou ik graag co-ouderschap hebben zodat ik hem niet te veel moet missen.
Hoe zou mijn scheiding gaan op gebied van financiele 'problemen', onderhoudsgeld, enz.
Alvast bedankt voor uw antwoord
(Indien u geen informatie kan geven omdat u niet op de hoogte bent, wilt u dan toch een stem uitbrengen op de poll? Of ik evengoed nu kan de scheiding inzitten of toch nog wacht tot er meer effen staat?)
Wat heeft je vriendin meer dan je vrouw...?
Het gras is altijd groener aan de overkant maar weet dat je na een paar maand in dezelfde sleur terecht zal komen....DENK GOED NA voor je beslist om te scheiden.
Co-ouderschap wil eveneens zeggen dat beide ouders evenveel verplichtingen hebben tegenover hun kind(eren).Co-ouderschap wil zeggen dat de ouders evenveel zeggenschap hebben over het kind, zonder dat het kind daarom bij beide ouders moet verblijven(bi-locatie)...bi-locatie wil zeggen dat het kind zowel bij de ene als bij de andere ouder verblijft.Wat is het verschil tss bi-locatie en co-ouderschap?
Romeo & Julia...t'is niet omdat een rechter bi-locatie toe kent dat men GEEN onderhoudsgeld meer zou moeten betalen, voor het kind, aan de andere partner!!!