Hi,
Ik heb in februari een snelheidsovertreding begaan door op een baan van 50, 70 te rijden, dit was me helaas te laat opgevallen.
Ik heb toen in de namiddag de bedrijfsauto van een collega geleend omdat ik naar een huis wou gaan zien waar ik geïnteresseerd in was.
Nu heb ik deze boete op het werk aangekregen en aangezien ik de post ontvang had ik deze ook als eerste vast en wou ik deze gewoon meteen betalen.
Ik heb zelf geen bedrijfswagen dus ik heb nooit een CAR policy moeten tekenen, maar nu hoor ik van andere collega's dat deze boete dus van mijn loon word afgehouden + wordt er een extra 15 euro administratiekosten aangerekend ( omdat er veel boetes binnenkomen en deze verwerkt moeten worden is deze regel 4 maanden nadat ik begonnen ben ingelast ) ( deze kosten gaan niet extra naar het loon van HR ofzo )
Bij de eerste mail dat ze dit lieten weten zat ik niet in CC omdat ik toch geen wagen heb, toen ik eens een boete aan een collega wou afgeven hebben ze mij dit toen wel eens mondeling gemeld + de mail ge-forward waar dit in stond.
Nu is mijn vraag: kan dit zomaar? de boete inhouden op uw loon is één ding, snap ik ergens nog wel dan komt er ook geen aanmaning en is het ineens afgehandeld. Hier zou ik mijn akkoord nog wel voor geven. ( heb ik tot nu toe wel niet gedaan ) maar die 15 euro extra kosten vind ik gewoon schandalig ..
Alvast bedankt en een fijne dag verder!