Kasboek is uw financiën, heeft niets met facturen te maken.kasboek?voor gewone facturen heb ik dat nog nooit moeten doen? ook niet bij mijn vorige boekhouder..
Ik heb maar één of twee keer een verkoop aan particulieren,en dan breuk of vervallen ,eigen verbruik, daarvoor kan ik toch moeilijk elke dag 0 invullen in het ontvanstenboek ?
Volgens mij mag hij dat wel, maar niet met verlies. Maar zou hijzelf zo veel thee drinken dat hij zelf een zak moet aankopen ?Ik heb er geen kennis van, puur uit interesse. Waarom mag hij eigenlijk niet aan zichzelf factureren met korting?Eigen gebruik daarvan maak je een factuur net zoals voor een klant aan de zelfde prijs en met btw.
Misschien interessant voor ons om te weten hoeveel omzet u draait : bedrag en hoeveelheid thee.EN BREUK OF VERVAL kun je toch geen factuur van maken?
Kort gezegd: De zelfstandige activiteit mag geen voordeel opleveren voor de privé persoon.Ik heb er geen kennis van, puur uit interesse. Waarom mag hij eigenlijk niet aan zichzelf factureren met korting?Eigen gebruik daarvan maak je een factuur net zoals voor een klant aan de zelfde prijs en met btw.
Dat is zeker correct. En niet om privé goedkope thee zonder BTW aan te kopen. Alhoewel ik mij niet kan voorstellen dat hijKort gezegd: De zelfstandige activiteit mag geen voordeel opleveren voor de privé persoon.Ik heb er geen kennis van, puur uit interesse. Waarom mag hij eigenlijk niet aan zichzelf factureren met korting?Eigen gebruik daarvan maak je een factuur net zoals voor een klant aan de zelfde prijs en met btw.
Bedankt Leen! Nog een bijkomende vraag, stel dat men dus koffie verkoopt zoals in dit topic. Met fictieve bedragen uiteraard, men koopt 10 kg koffie in aan € 10 excl. btw. Deze 10 kg worden normaal verkocht aan € 15 excl. btw. De zaakvoerder lust de koffie zelf ook graag en koopt zelf 10 kg uit zijn eigen zaak aan € 10 (= aankoopprijs) excl. btw. Dan heeft hij hier toch geen voordeel aan gehad? Moest ik ooit zelfstandig starten heb ik duidelijk een goede boekhouder nodig, want ik zou daar persoonlijk geen graten in gezien hebbenKort gezegd: De zelfstandige activiteit mag geen voordeel opleveren voor de privé persoon.