Mijn zoon heeft indertijd een appartement gekocht op het eerste verdiep. Het balkon is vrij groot toch een 3.5 lang op 2,5 breed. Nu had hij er al langer last van dat wanneer hij met zijn vriendin bij mooi weer op het balkon zit de onderste buurman steeds staat te gluren. Nu heeft mijn zoon er niet beter op gevonden dan een balkondoek tegen de metalen balkonafsluiting te plaatsen. De buurman haalt dit steeds boven op de algemene vergadering van eigenaars en syndicus. Echter doet de buurman ook maar vanalles zonder toestemming zoals een camera tegen het gebouw hangen, afvoerbuizen bijleggen in de kelder. Wanneer mijn zoon dit aanhaalt doet de syndicus niets. De laatste vergadering heeft de buurman weer gesproken en gedreigd met gerechtelijke stappen tegen de balkondoek want volgens hem stemt deze doek niet overeen met het algemene uitzicht van de appartementen. Nochtans is deze deftig geplaatst en met neutrale kleur.
Mijn vraag.
1 Is het niet de plicht van de syndicus om op te treden tegen de buurman die een camera hangt en afvoerbuizen bijlegt in de kelder door gaten in de keldermuur te boren?
2 Wat met die doek mag deze er niet hangen?
3 Wat als mijn zoon de doek van de balkonafsluiting verwijderd maar dan bvb bloembakken met stokken in en daartussen een doek gespannen zet op een 30 cm van de balkonafsluiting?
Bedankt