Maar die stonden er niet ?Op voorhand aan gemeente gevraagd om de nodige borden te plaatsen.
Neen, maar niemand kan de eigenlijke overtreder aanwijzen als er geen parkeerverbod staat ...Normaal gezien moest ik dat niet doen want die geparkeerde auto's hebben de doorgang versmald tot minder dan het wettelijke minimum.
Ik denk niet dat ik verkeersovertredingen moet voorzien of voorkomen.
Niets doen is "veiliger" hé ...Maar ik zit nu wel in een catch22 situatie.
Wijkagent is komen kijken, piste een plas en liet alles zoals het was.
Daarvoor zal je het gemeentelijke reglement inzake tijdelijke parkeerverboden eens grondig moeten nalezenIk lijd wel financiële schade. Kan ik de gemeente verantwoordelijk stellen?
Dat is net het punt:Ergo: als die auto's de openbare weg blokkeren moet de gemeente ze laten wegslepen.
Voor de auto's die reglementair geparkeerd zijn is dat op risico en kosten van de wegbeheerder.
Dat is net het punt:Ergo: als die auto's de openbare weg blokkeren moet de gemeente ze laten wegslepen.
Voor de auto's die reglementair geparkeerd zijn is dat op risico en kosten van de wegbeheerder.
Je weet in zo'n situatie totaal niet wie reglementair parkeerde, en wie foutparkeerde
Gemeente moet deze situaties voorzien en parkeerbeleid er op afstemmen, zodat ze kunnen optreden.
Wat gaan ze doen als het daar achterin brandt ?
Dat lijkt mij ook niet correct. Zoals hierboven gezegd, wie er eerst staat parkeert zich 100% correct.Dat is net het punt:Ergo: als die auto's de openbare weg blokkeren moet de gemeente ze laten wegslepen.
Je weet in zo'n situatie totaal niet wie reglementair parkeerde, en wie foutparkeerde
Gemeente moet deze situaties voorzien en parkeerbeleid er op afstemmen, zodat ze kunnen optreden.
uit ervaring weet ik dat alle bestuurders dan een ticketje krijgen wegens belemmering etc![]()
neen, ik heb geen ticketje gekregen, maar naar een brand gaan met de ziekenwagen en amper door kunnen in sommige straten in centrum antwerpen, kunt ge wel raden of er een brandweerwagen dan nog door kan . . .
probleem in het antwerpse (binnen de singel) is dat ze er zelfs geparkeerd word op kruispunten, waardoor de ziekenwagen (lengte +/- 7m) soms amper kan draaien en tijd verliestDat lijkt mij ook niet correct. Zoals hierboven gezegd, wie er eerst staat parkeert zich 100% correct.
Dat is net het punt:
uit ervaring weet ik dat alle bestuurders dan een ticketje krijgen wegens belemmering etc![]()
neen, ik heb geen ticketje gekregen, maar naar een brand gaan met de ziekenwagen en amper door kunnen in sommige straten in centrum antwerpen, kunt ge wel raden of er een brandweerwagen dan nog door kan . . .