Beste,
Ruim vier jaar geleden heb ik mijn auto doorverkocht aan een toenmalige (zeer goede) vriend.
Er was een verkoopovereenkomst getekend waarin vermeld stond dat hij €1000 als voorschot heeft betaald en €4000 maandelijks in schijven van 500€ ging voltooien.
Die schijven zijn nooit op tijd betaald geweest en na jaren aandringen heeft hij uiteindelijk €4000 betaald.
Bij het voorschot heeft hij i.p.v. €1000 slechts €500 betaald. Gezien de goede vriendschappelijke relatie had ik er toen geen probleem van gemaakt, maar op het einde van de rit is hij mij nog €500 verschuldigd.
Er zijn wel wat bewijzen terug te vinden via FB Messenger, maar ik ga er vanuit dat ik in deze situatie bij de vrederechter een vogel voor de kat ben.
Daar blijft het echter niet bij. De tegenpartij had ergens in 2010 een zaak opgestart die in 2013 failliet werd verklaard.
Ik had toen €1000 aan hem geleend en die heb ik, u raad het al, eveneens nog niet teruggezien.
De totale som bedraagt dus €1500, wat voor de meeste van ons toch een aannemelijk bedrag is om dit juridisch aan te vechten.
Over die geleende €1000 is, dom genoeg, nooit iets op papier vastgelegd. Jong en naïef.
Over beide gevallen heb ik wel meerdere bewijzen teruggevonden in een gesprek via FB Messenger.
Is er ook maar enige kans om dit bij de vrederechter aan te vechten?