Ik zou graag willen weten of hier niets aan gedaan kan worden en dit wel om de volgende reden.
Mijn moeder en ik zijn al een tijdje van plan om te verhuizen van een groot verouderd pand naar een appartement dat weliswaar nog niet is opgetrokken maar dat zeer gunstig geprijsd is, ideaal gelegen en nog eens goed zal gebouwd worden. maar de beheerder staat dit niet toe om volgende redenen:
- Omdat we niet mogen "ruilen" met het nieuwe appartement (zoals door de immo voorgesteld wordt)
- Er mag geen appartement "op plan" gekozen worden.
- En nu mijn moeder is opgenomen ziet de raadsman het ook niet zitten.
Door al deze beperkingen zijn we verplicht een hele mooie kans over het hoofd te zien en naar panden op zoek te gaan die neit zo gunstig gelegen zijn,
Mijn moeder gaat in principe akkoord maar wat wil dit betekenen ? Ze is door haar psychische ziekte altijd wel chronisch onbekwaam, en ik wil gewoon het beste voor ons beiden. Ik wil toch aleen maar het beste voor haar ?
Ikzelf ben slechtziende, en mijn moeder heeft invaliditeit deels door de bijwerkingen van de medicatie die ze moet nemen tegen schizofrenie en door de ziekte zelf natuurlijk
Wij moieten altijd maar weer op mensen rekenen om de vele aren bomen en tuin te laten snoeien en onderhouden omdat ik geen inzicht heb in tuinieren en het altijd weg moet gedaan worden en we dat niet kunnen wegens minder mobiel. Bovendien dringt een grondige renovatie zich in deze woonst op.
Het nieuwe gebouw zou omgeven zijn door een kapper, bushaltes waar meedere bussen naar verschillende richtingen komen
- verschillende winkels zoals bakker en supermakrten liggen op een worp afstand van de residentie. Dit is ideaal omdat ikzelf geen wagen heb en we als we verder weg wonen misschien een of meer bussen moeten nemen of altijd op mensen rekenen die ons brengen.
- ik ken de werkwijze van de de bouwheer en hij levert degelijke appartementen ap, wat we niet kunnen zeggen als we onder al deze beperkingen die de raadsman oplegt een locatie moeten kiezen die in een heel ander district ligt en waar we niet van weten of het er wel toegankelijk is ja of neen.
- we kunnen bepaalde decoratieve elementen van het appartement nog zelf bepalen. (vloer, muren enzo)
Ik hoop dat toch iemand het domweg cerebraal interpreteren van de wet voor 5 minuten kan laten varen en hier eens een pasklaar antwoord op kan geven? Waarom legt men zo'n maatregel op die voor de doorsnee persoon toch ook als beperkend zou overkomen. Op plan kopen is net interessant als je het lastenboek kent en je weet dat de bouwheer in goede papieren zit.
Je kan je misschien de vraag stellen waarom ik dit allemaal niet met de beheerder zelf bespreek, maar dat heb ik al een paar keer gedaan en men wil er nu blijkbaar niet al te veel tijd in steken.
Weet je, ik denk bijna dat we gewoon niet genoeg gehandicapt zijn om deze situatie als "dringend" te kunnen laten overkomen bij buitenstaanders. Men neemt maar al te vaak aan dat mijn moeder met haar ziekte zich wel zal aanpassen in een nieuwe omgeving en dat als ik dit voor mijn moeder wil (en voor mezelf ook natuurlijk want ik verhuis gewoon mee), men denkt dat ik "achter de rug" wil handelen.