Het één sluit het ander toch niet uit?Inbeslagname is niet toegestaan want dan zou de leraar of de school ook aansprakelijk kunnen gesteld worden wanneer het toestel beschadigd word.
Het één sluit het ander toch niet uit?Inbeslagname is niet toegestaan want dan zou de leraar of de school ook aansprakelijk kunnen gesteld worden wanneer het toestel beschadigd word.
Een persoon die iets eist vanuit een gezagspositie kan je nog moeilijk interpreteren alsof het om een vrijwillige actie van de tegenpartij gaat.Ghentian e.a., misschien nog eens opnieuw lezen:
"Ze eisen dat elke leerling die zelf komt afgeven om te vermijden dat er gebruik van wordt gemaakt."
zelf afgeven en vermijden dat er gebruik van wordt gemaakt. Dit zijn toch wel essentiële elementen in een topic. Er is met name geen sprake van in beslagname. Er wordt ook geen melding gemaakt van een sanctie indien je hier niet op ingaat. Indien je gsm uit staat en veilig in je boekentas of locker is opgeborgen, is er volgens mij geen vuiltje een de lucht. Storend gebruik van een gsm tijdens lessen lijkt met niet aangewezen.
Het is daarom ook dat ik heb verwezen via hyperlinks. De juridische input aangehaald door TS is immers niet zo helder.
Hebben leerkrachten anno 2020 nog een gezagspositie?Een persoon die iets eist vanuit een gezagspositie kan je nog moeilijk interpreteren alsof het om een vrijwillige actie van de tegenpartij gaat.Ghentian e.a., misschien nog eens opnieuw lezen:
"Ze eisen dat elke leerling die zelf komt afgeven om te vermijden dat er gebruik van wordt gemaakt."
zelf afgeven en vermijden dat er gebruik van wordt gemaakt. Dit zijn toch wel essentiële elementen in een topic. Er is met name geen sprake van in beslagname. Er wordt ook geen melding gemaakt van een sanctie indien je hier niet op ingaat. Indien je gsm uit staat en veilig in je boekentas of locker is opgeborgen, is er volgens mij geen vuiltje een de lucht. Storend gebruik van een gsm tijdens lessen lijkt met niet aangewezen.
Het is daarom ook dat ik heb verwezen via hyperlinks. De juridische input aangehaald door TS is immers niet zo helder.
Rechtspraak heeft daar toch iets minder twijfels over.Hebben leerkrachten anno 2020 nog een gezagspositie?Een persoon die iets eist vanuit een gezagspositie kan je nog moeilijk interpreteren alsof het om een vrijwillige actie van de tegenpartij gaat.Ghentian e.a., misschien nog eens opnieuw lezen:
Alleen deze discussie al doet mij daar toch serieus aan twijfelen.
Een gezagspositie bij leerkrachten is van vervlogen tijden, tijden van weleer wanneer men nog een pak op de broek kreeg of de lat op de vingers.Hebben leerkrachten anno 2020 nog een gezagspositie?Ghentian e.a., misschien nog eens opnieuw lezen:
zelf afgeven en vermijden dat er gebruik van wordt gemaakt. Dit zijn toch wel essentiële elementen in een topic. Er is met name geen sprake van in beslagname. t.
Alleen deze discussie al doet mij daar toch serieus aan twijfelen.
Ook ouders hebben drastisch moeten inboeten op gezag, maar wel niet op de financiële gevolgen van daden van kinderen.
Wanneer het de jonge man of de juffrouw niet behaagt, gaan ze klagen en verzinnen feiten die het de betrokken leraar of ouder zeer onaangenaam maken.
Kortom ze weten het en als ze weten dat ze u kunnen raken maken ze er een spelletje van.
Ik ga helemaal niet ontkennen dat er wel degelijk feiten gepleegd worden die niet door de beugel kunnen, door leerkracht of ouder.