Die man mag dan wel al dan niet de biologische vader zijn, maar - op basis van het andere topic - hij is NIET de wettelijke vader: OnceUponATime en die man zijn/waren niet gehuwd, en er was geen erkenning van het kind (aangezien OnceUponATime dat niet wil toestaan, wat haar recht is).
In het vorige topic las ik zelfs dat er sprake was dat de huidige vriend van OnceUponATime het kind zou erkennen (met haar toestemming, uiteraard). Is dit gebeurd ? Indien wel, dan is de huidige vriend de wettelijke vader. Indien niet, zou dat misschien wel een goed idee kunnen zijn.
De ex (en misschien biologische vader) kan via het gerecht proberen wettelijk vaderschap te bekomen. OnceUponATime hoeft NIET in te gaan op de dreigementen van de ex, van zijn advocaat of van die vrouw waar hier nu sprake over is. Misschien is het voor je eigen gemoedsrust interessant om zelf een advocaat onder de arm te nemen die de advocaat van de ex kordaat van antwoord kan dienen.
Wat betreft stalking: ik vrees dat hier geen sprake is van stalking, ik lees nergens iets van rechtstreeks contact tussen die vrouw en OnceUponATime. Vrienden/familie vragen om informatie is op zich niet strafbaar.
Het idee was inderdaad om mijn huidige vriend te laten erkennen maar volgens mijn advocate was dit een slecht idee. Als dit voor het gerecht komt en kan aangetoond worden dat mijn ex de biologische vader is, zouden wij volgens haar in de problemen komen en al dan niet een soort van schadevergoeding aan mijn ex moeten geven. Ik heb echter nooit ontkent dat hij niet de vader is, daar niet van maar ik ben oprecht bang van hem, zijn entourage en de toekomst en veiligheid van mijn kind. Hij verblijft al zoveel jaren in België zonder dat de bevoegde instanties en dergelijke op de hoogte zijn van zijn verblijf of enig andere informatie.. Dan is het voor hem gemakkelijk om ook zomaar met mijn kind te vluchten naar land van herkomst. Uiteindelijk weet ik niks over deze man, buiten alleen maar leugens.
Ik heb dus wel een advocaat maar e ht gesteund voel ik mij niet en kijkt zij meer naar het financiële aspect. Zij vind dat ik hem beter kan geven wat ik wil omdat hij effectief de biologische vader is en de hele rechtzaak op mijn kosten zal zijn wat in mijn financiële status niet echt iets wat ik kan hebben. Dit maakt mij niet uit, mijn kindje zijn toekomst en veiligheid gaan boven alles. Nu heb ik nog maar 7 dagen om de advocaat van mijn ex wat te laten weten dus denk dat het niet echt meer kan om een nieuwe te zoeken?