Hoewel het doel van het forum voornamelijk professioneel is is er ook een sectie voor meer persoonlijkere zaken. Velen zitten er - zoals ik - al jaren op, en er wordt op die sectie een beetje van alles verteld: werk, huwelijken, .. Allemaal in een ongedwongen sfeer.
Nu heeft een lid in een dronken bui de foto van een onderlijf gepost, en dit voorgesteld als een verre ex. Dit is bij een aantal leden in het verkeerde keelgat geschoten en die liggen nu "actie" te eisen.
Persoonlijk vind ik het allemaal overroepen, normaal wordt een gebruiker voor zoiets tijdelijk of permanent geblokkeerd, de post (inclusief de foto) verwijderd. Nu liggen 1 of 2 leden legale acties te eisen. Niemand weet uiteraard wie die gebruiker is, wie er op de foto staat, of de gebruiker er al dan niet toestemming voor had, maar... dat soort details houdt die 2 leden duidelijk niet tegen.
Mij heeft het me wel aan het denken gezet:
- De website is internationaal opgevat. De 2 leden zijn Amerikanen en projecteren hun lokale wetten over de hele wereld. Als ik me kan baseren op het IP van dat lid is hij/zij - net als ik - een belg.
- Kan de eigenaar van de website hiervoor klacht neerleggen?
- Welke wet gaat hier van toepassing zijn?