Dit betreft WELDEGELIJK een echtscheiding door onderlinge toestemming (EOT).... Hij gaf me uitgebreide info over alle mogelijkheden, waarbij hij op het laatst terloops vermeldde dat je vlug en goedkoop kan scheiden als de beide partners dit echt willen, dus met ??n advocaat. Dit betreft geen EOT ...
Types van echtscheiding :Dat dacht ik ook, maar ik heb het hem gevraagd en hij zei dat het nog iets anders was.
Ik zeg niet dat ik de wijze van echtscheiding die ik beschreef aanraad, ik zeg alleen dat het wel eens gebeurt.een echtscheiding is echt niet iets dat je even tussen door laat uitvoeren.
Daar komt echt wel wat meer bij kijken, zeker als er kinderen zijn.
Neen, hij wil duidelijk meer uitleg over een vorm van echtscheiding die snel verloopt en toch geen EOT is, waar zijn raadman over gesproken heeft.en vraagsteller heeft enkel gevraagd of er een manier was om snel te scheiden met onderlinge overeenkomst.
Ik zeg niet dat er overspel is, maar daar kan voor gezorgd worden.Waar haal je trouwens de gegevens dat er overspel is???????
Lijkt me toch redelijk dom ook, daar de kosten voor de betrapping alleen al hoger liggen dan de totale kost van een EOT, en dan komen er de andere gerechtskosten en dubbele advokaatskosten ook nog eens bij. Dit terwijl een EOT dan toch ook haalbaar moet zijn.Wat wel eens gebeurt is dat, met onderling akkoord, ??n van beide echtgenoten ervoor zorgt dat de andere hem of haar kan laten betrappen op overspel. Overspel is niet meer strafbaar, maar is wel een zware reden tot echtscheiding op grond van bepaalde feiten. Dan kan een dergelijke echtscheiding vrij snel verlopen.