Beste forumleden
Ik heb een vraagje ;
In het bedrijf waar ik nu zo'n 9 jaar werk krijg ik al 3 jaren een fietsvergoeding voor 50 km woon/werk verkeer.
Ik kom niet altijd met de fiets , soms moet ik te veel werken door het drukte , soms te moe soms moet ik 2 schiften werken en hele week kom ik met men auto..Dit is dus niet echt correct.Maar het mag allemaal van mijn manager . Ik moest 3 jaar geleden elke dag noteren , auto of fiets maar wij hadden met mijn filiaal manager afgesproken dat ik mag het altijd krijgen in plaats van een opslag (ik was toen bezig met een opslag te vragen)..
Hij weigert het niet en hij zegt nog altijd “ geen probleem voor me kom hoe jij wil .. “als iemand ooit vraagt als je met je fiets bent zullen wij gewoon ja zeggen, en jij komt heel vaak met je fiets ..”
Hooftkantoor weet eigenlijk niets maar ik ken de mensen ook niet ..Alles moeten geregeld worden via de filiaal manager..
Nu mijn vragen zijn ;
Krijg ik ooit een boete van belasting want ik ben niet altijd met de fiets ..
Mag de hoofdkantoor ooit hele geld terug vragen ?
Wat zijn jullie advies tegen mij , ik voel me eigen soms slecht en ik wil helemaal geen probleem in toekomst , mag zo blijven ? is het juridisch gevaarlijk of moet ik gewoon stoppen van volledig fietsvergoiding te krijgen?
Ik heb jullie ideeën nodig ..
Mvg