Beste mensen,
Ik heb sinds kort(25/10/2019), met een zwaar hart mijn faillissement aangevraagd.
Ik kan nu genieten van de nieuwe insolventie wet maar er zit daar een addertje.
Ik heb in 2012 een hergroepering gedaan van alle lopende kredieten, natuurlijk zoals gewoonlijk moest er iemand borg staan voor me, mijn intussen ex schoonouders hebben dit met plezier gedaan, maar door mijn faillissement word ik kwijtgescholden van alle schulden daterend van voor mijn faillissement, enkel de kosteloos borg word niet vrij gescholden, enkel onder bepaalde voorwaarden.
Volgens hun zal dit niet lukken en natuurlijk zijn ze nu kwaad op mij..even de details van de lening.
Het ging om een lening van 27.000 euro voor een periode van 10 jaar, start van de lening was 26/02/2012, per maand loste ik 371 euro af.
Mijn vraag is, kunnen zij zich toch afscheuren( ik ken de juiste term niet) als borg zonder gevolgen, want per slot van rekening heeft de bank wel al het volledige kapitaal al terug verdiend..ik heb al om en bij de 35.000 terug betaald. Kunnen ze hier mee een goed argument aangaan om toch ook van deze schuld verlost te raken, want ik vind het absurd dat zij nu moeten opdraaien voor mijn faillissement, dat trouwens grote deels aan de politiek te danken is.
Mvg