Hallo,
Ik ben Mark en ik heb onlangs cannabis zaden bestelt (CBD zaden) voor een jarige vriend van me. Hij wilde graag komend seizoen eens een CBD plantje in zijn tuin zetten omdat er in Belgie een (vaag) gedoogbeleid is van één plant per huishouden.
Het is nogal een grijze zone, CBD is niet illegaal maar de plant wel, maar je mag wel één plant kweken. De zaden zijn, geloof ik, niet illegaal tenzij je ze ontkiemt.
Ik was er dus heel gerust in om die bestelling te plaatsen omdat je ook gewoon kan betalen met credit card e.d.
Het duurde 10 dagen voordat ik mijn het pakket kreeg. Op de track and trace was er niet bijzonders te zien.
Toen ik de bestelling uiteindelijk kreeg en deze wilde openen, zag ik dat er van boven een witte sticker was en in het rood stond er "Douane: opsporing en recherche". Toen ik de sticker verwijderde zag ik dat ze het pakje geopend hadden (was gewoon briefenveloppe).
Maar de zaden zaten er wel gewoon in, dus de bestelling was compleet. Voor de rest was er geen begeleidend schrijven bij om te vertellen waarom het pakje geopend werd.
Dus mijn vraag is: wat betekent dit? Waarom sturen ze de zaden gewoon door terwijl ze toch we gezien moeten hebben dat het zaden waren (ze waren ingepakt in een visuele folder vol fotos van cannabisplanten). Betekent dit dat het totaal geen probleem is om online van die zaden te bestellen? Of kan dit betekenen dat ik in de problemen kan geraken hierdoor?
De zaden heb ik al aan mijn vriend cadeau gekregen, hij was heel blij overigens
Ik heb natuurlijk schrik dat de politie bij mijn thuis komt voor een huiszoeking en dat ik dan schande maak bij de buren. Ik heb gelukkig niks illegaals thuis maar ik zou het nogal vernederend vinden als de buren de politie bij mijn thuis zien aankomen. Het is nogal een roddelbuurt, vandaar.