Een bevestiging van een aankoop van een woning gebeurt doorgaans door eerst een compromis te tekenen. Pas daarna wordt een voorschot betaald.3000 EUR (drieduizend) is zelfs weinig als bevestiging van aankoop woning!
1/ Er is meer dan 1 telefoontje gepleegd (eerlijk gezegd; ik ben zelf ook vastgoedinvesteerder en als investeerder zoek ik eigendommen die mij rendement geven en maakt het mij niet veel uit hoe het eruit ziet. ik vraag alleen of de electriciteit gekeurd is, de lift in orde is, wat de huur is en de algemene kosten en of het dak in orde is)Een eventueel gesprek met de politie zou er zo kunnen gaan uitzien:
- Mijnheer de topic starter, waarom heeft persoon X €3000 naar uw rekening overgemaakt (proberen overmaken)?
- Omdat mijnheer X interesse had om mijn woning te kopen en daarom dat bedrag alvast overgemaakt had.
- Dus u had reeds een compromis getekend met mijnheer?
- Neen, ik had mijnheer X enkel één maal gesproken aan de telefoon.
- En na één telefoontje stelt mijnheer X voor om alvast € 3000 over te schrijven, zonder dat hij het appartement bezocht heeft, en zonder dat hij u nog maar ontmoet heeft?
- Ja, zo is het gegaan.
- En u stelde zich daar verder geen vragen bij?
- Neen.
De politie kan bovenstaande als stommiteiten aankaartenEen eventueel gesprek met de politie zou er zo kunnen gaan uitzien:
- Mijnheer de topic starter, waarom heeft persoon X €3000 naar uw rekening overgemaakt (proberen overmaken)?
- Omdat mijnheer X interesse had om mijn woning te kopen en daarom dat bedrag alvast overgemaakt had.
- Dus u had reeds een compromis getekend met mijnheer?
- Neen, ik had mijnheer X enkel één maal gesproken aan de telefoon.
- En na één telefoontje stelt mijnheer X voor om alvast € 3000 over te schrijven, zonder dat hij het appartement bezocht heeft, en zonder dat hij u nog maar ontmoet heeft?
- Ja, zo is het gegaan.
- En u stelde zich daar verder geen vragen bij?
- Neen.
Uiteraard, maar bij vastgoed is dit hoogst ongebruikelijk als er nog geen compromis getekend heeft en de potentiële koper het vastgoed zelfs nog niet gezien heeft.Ik geef geregeld een beperkt voorschot ter bevestiging van een aankoop.
Tuurlijk niet. Niets belet iemand om de volledige prijs van een woning reeds te betalen, nog voor er een compromis is. Maar daar hebben we het niet over. Het gaat erover of een onderzoeksrechter een dergelijke transactie als "volstrekt normaal" zal beschouwen of niet. Iedereen mag voor zichzelf proberen uitmaken hoe een onderzoeksrechter hierover zal denken...Niets belet het geven van een voorschot vooraleer een compromis werd ondertekend.
In een vijver waar geen vis in zit.Dat zou ik niet durven zeggen. De politie kan zelf ook "vissen"Dan zijn het domme agenten.
Ik laat dit nu even rusten. Ik hou jullie op de hoogte hoe het verloopt.
Angstreacties...zeker.In een vijver waar geen vis in zit.Dat zou ik niet durven zeggen. De politie kan zelf ook "vissen"Dan zijn het domme agenten.
Ik laat dit nu even rusten. Ik hou jullie op de hoogte hoe het verloopt.
Uit uw angstreacties leid ik af dat u niet alles hebt meegedeeld!