#1 , 11 okt 2019 00:26
Dinsdag 08/10 had ik een afspraak bij een verzekeringsmakelaar.
Sinds een jaar heeft deze mijn autoverzekeringen overgenomen nadat mijn vorige makelaar stopte.Helaas zijn er daarbij wel enkele problemen geweest.Hij zei dat deze maatschappij niet de beste is qua communicatie.
Dus dinsdag ging hij met mij bekijken of er betere alternatieven waren en eventueel nam hij mijn brandverzekeringen ook over.
Uiteindelijk was maatschappij X het beste volgens de makelaar.
Ik heb duidelijk gevraagd of er specifieke zaken mee inbegrepen waren.Dit was zeer zeker het geval.
Ik heb dus een aanvraag/opzeg getekend.
De volgende dag ontvang ik een telefoontje van een medewerker van het kantoor.Helaas had ik de telefoon niet bij de hand.
Er was een vraag omtrent de familiale verzekering die bij mijn huidige maatschappij inbegrepen zit bij brandverzekering.
Er was diezelfde dag niemand meer bereikbaar op kantoor.
Later op de avond ben ik de voorwaarden van maatschappij X aan het lezen en kom ik tot de conclusie dat de makelaar niet correct is geweest bij zijn beweringen.
Het komt op het volgende neer:
Familiale is apart en niet inbegrepen.Bij mijn in huidige verzekering wel.
Bepaalde zaken niet inbegrepen,waaronder wagens,etc.Tenzij je extra betaald,hetgeen niet vermeld werd.Stormschade aan gestalde voertuigen wordt sowieso nooit vergoed.
Komt daar nog bij dat deze makelaar blijkbaar aan de basis ligt met de problemen die er geweest zijn bij overname van de autoverzekeringen en niet de maatschappij.
Ook stel ik mij nu vragen bij het waarom de makelaar en medewerkers mij telefonisch contacteren en afspraken maken.
Gisterenavond heb ik enkele vragen in e-mail verstuurd en hier heb ik geen antwoord op gekregen.
Dus ik ben ervan overtuigd dat de keuze voor deze makelaar een slechte beslissing geweest is.
Daarom sta ik op het punt me te beroepen op mijn bedenktijd.
Is het wettelijk voldoende om dit via email te verzenden,zowel naar de makelaar als naar de maatschappij?
Opmerking:Ik heb getekend maar er staat nergens een datum bij.Enkel handtekenen was voldoende.Dus in principe zou de makelaar zelf er een andere datum dan diegene van 08/10 kunnen opzetten.
Ik heb geen bewijs van de afspraak.Alles is via telefoon en ter plaatse gebeurd.