Als de domeinnaamhouder particulier is, zijn deze gegevens standaard afgeschermd. M.a.w. bij een correct ingesteld domein is een particuliere eigenaar niet simpel te achterhalen. Waarom correct ingesteld? Sommige hosters hebben nogal eens de neiging om de particuliere gegevens ook als "on-site" contactpersoon toe te voegen, wat niet correct is - en deze zijn wel altijd zichtbaar.Registratiegegevens van domeinnamen is openbaar, voor zover ik weet. Via www.dnsbelgium.be kan je de eigenaar van iedere .be website opzoeken, om maar iets te zeggen...
Ik heb het geprobeerd met mijn website op dns belgie en daar zag je enkel de hoster one.comAls de domeinnaamhouder particulier is, zijn deze gegevens standaard afgeschermd. M.a.w. bij een correct ingesteld domein is een particuliere eigenaar niet simpel te achterhalen. Waarom correct ingesteld? Sommige hosters hebben nogal eens de neiging om de particuliere gegevens ook als "on-site" contactpersoon toe te voegen, wat niet correct is - en deze zijn wel altijd zichtbaar.Registratiegegevens van domeinnamen is openbaar, voor zover ik weet. Via www.dnsbelgium.be kan je de eigenaar van iedere .be website opzoeken, om maar iets te zeggen...
Ja, maar de eigenaar van wat? De eigenaar van de site is een prive-persoon, dus standaard kan iemand enkel uw hosting bedrijf achterhalen. Met wat social engeneering is het echter niet zo moeilijk om via uw hosting bedrijf ook de identiteit van de eigenaar van de domeinnaam te achterhalen.De eigenaar !
Die zijn normaal niet meer online via dns.be, en daardoor normaal ook elders niet meer te vindenMag men de eigenaar bekend maken als deze een privaat persoon is , via WHOIS dns Belgie.
Tja, zoals ik al zei kan dit nooit 100% gegarandeerd worden. Er moet maar iemand die het goed kan uitleggen naar uw hosting bedrijf bellen en daar iemand aan de lijn krijgen die net iets te goedgelovig is, en men heeft uw identiteit vast. En dit soort toestanden komt véél meer voor dan je zou verwachten...Ik heb deze website reeds van 2005 en heb elke dag 2000 a 3000 bezoekers en tot nu ben ik nog steeds anoniem, en ik wil dit zo houden.
Eigenlijk is het me om te doen dat de meerderheid van de platform waar ik op ga niet mijn identiteit weten en zeker mijn adres niet.
Kan je doen
Maar wie je wil contacteren via dns.be, ziet jouw adres al niet om te beginnen ...
Bedankt, zelf kom ik er de laatste jaren niet op, twee jaar hebben ze bij de hosting hem geblokkeerd om dat er meer dan 25.000 bezoekers waren, ze hebben er dan iets aan gedaan en de website terug op het net gezet !Ter info: uw website wordt door mijn bedrijfsnetwerk geblokkeerd wegens "suspicous". Beveiliging hier is Symantec based, dus je kan het zelf even uittesten door uw URL hier in te geven: https://sitereview.bluecoat.com
Off-topic, I know, maar misschien toch interessant voor u om te weten.