Beste,
Ik werk voor een Duitse firma en geniet een firma wagen. Deze is in Duitsland omnium verzekerd, waarschijnlijk via een groepspolis voor het volledige wagenpark.
Er is bij mij ingebroken geweest en mijn autosleutels zijn verdwenen. Ik beschik niet over een garage, mijn auto staat in de straat geparkeerd.
Ik heb aangifte gedaan bij de politie en de verantwoordelijke op mijn werk verwittigd (laten we die voor het gemak in de verdere conversatie "bazin" noemen)
Op eigen initiatief heb ik onmiddellijk de sleutel en auto laten hercoderen.
Echter, de bazin meldt dat dit niet voldoende is en dat de sloten in de auto moeten vervangen worden of dat de verzekering de auto niet langer dekt.
Dit is uiteraard een veel grotere kost.
De factuur is betaald door de bazin, maar die eist nu dat ik die terug stort op een bankrekeningnummer.
De expert van mijn eigen verzekering, i.e. brand en diefstal verzekering, vind dat de omnium van de auto moet aangesproken worden.
Is het aangewezen de factuur te betalen? Kan ik andere stappen ondernemen om onder die factuur uit te komen?
B.t.w. mijn car policy zegt dat ik voor alle kosten verantwoordelijk ben die niet door de verzekering gedekt zijn (e.g. dronken, extreme vermoeidheid, ...)