Boete wegens te laat komen opdagen als reserve bijzitter

Oude Belg

#16 , 18 aug 2009 14:19

[

Maar goed: is er iemand die juridisch advies kan geven want daar gaat het toch om dacht ik? :roll:
Betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de_sigaar
Topic Starter

#17 , 18 aug 2009 17:12

Betalen.
Dat advies had ik zelf al gevonden. Overigens een sterk één-woord-advies in je eerste bericht hier op het forum.

Wel raar dat er voor zware criminelen en andere psycho-gevallen advies bij de vleet is of dat de advocaten staan aan te schuiven om hun zaak te mogen bepleiten.

Vandebos

#18 , 18 aug 2009 17:30

U bent schuldig aan het schenden van de het reglement voor kieskantoren en de de kieswetgeving. Diezelfde wet bepaalt daar een boete voor. Wat kan er in godsnaam meer worden gezegd?

Vindt u de wet onrechtvaardig, overdreven streng of onnuttig? Richt u dan tot diegenen die aan de hand van deze wet verkozen worden met het verzoek ze te veranderen...

Dura lex sed lex...

EDIT: -dt-tje aangepast :oops:
Laatst gewijzigd door Vandebos op 18 aug 2009 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 18 aug 2009 17:35

Verzaken aan uw Belgische nationaliteit en ergens anders gaan wonen waar het beter is.

de_sigaar
Topic Starter

#20 , 18 aug 2009 17:45

Dura lex sed lex...
Ja, dat ervaren de ouders van: Joe Van Holsbeek, Simon Wijffels, de slachtoffers van Dutroux en vele meer.
U bent schuldig aan het schenden van de het reglement voor kieskantoren en de de kieswetgeving. Diezelfde wet bepaald daar een boete voor. Wat kan er in godsnaam meer worden gezegd?

Vindt u de wet onrechtvaardig, overdreven streng of onnuttig? Richt u dan tot diegenen die aan de hand van deze wet verkozen worden met het verzoek ze te veranderen...
Misschien moet er eens een leger psychologen aangesteld worden om zo de oorzaak van mijn zware misdaad te kunnen verklaren door m'n slechte jeugd?

de_sigaar
Topic Starter

#21 , 18 aug 2009 17:48

Verzaken aan uw Belgische nationaliteit en ergens anders gaan wonen waar het beter is.
Dat wil ik al 15 jaar. Alleen is het financiëel niet haalbaar.

Vandebos

#22 , 18 aug 2009 18:20

Ja, dat ervaren de ouders van: Joe Van Holsbeek, Simon Wijffels, de slachtoffers van Dutroux en vele meer.
Wil je ook eens de 10.000den dossiers noemen waar er niets misloopt of waar er geen topadvocaten worden ingehuurd om aan de hand van zogenaamde procedurefouten het rechtstelsel te verkrachten?

Wil je me ook eens de poster hier noemen die u verteld heeft dat we in een perfect systeem leven?
Misschien moet er eens een leger psychologen aangesteld worden om zo de oorzaak van mijn zware misdaad te kunnen verklaren door m'n slechte jeugd?
Indien u wenst in beroep te gaan tegen de boete mag u dit verzoek beslist aan de rechter overmaken. Hij/zij zal het op zijn waarde beoordelen en het gegarandeerd gebruiken in haar conclusies.

Zoals de zaken nu staan: je bent in overtreding betrapt en er is een strafmaat uitgesproken. Betalen of betwisten dat is uw keuze.

de_sigaar
Topic Starter

#23 , 18 aug 2009 18:41

Beste Vandebos, om eerlijk te zijn veeg ik mijn voeten aan die boete. Alleen is de verhouding overtreding <-> boete alles behalve evenredig. Zoals ik al eerder gezegd heb is door een rood licht rijden "goedkoper" dan die 5 minuten. En toch kan er bij die verkeersovertreding een of meerdere slachtoffers vallen terwijl er bij het te laat komen er gewoonweg niets verandert. Het hele circus ( want meer is het niet ) heeft geen seconde vertraging opgelopen.

dusbaba

#24 , 18 aug 2009 19:44

Ik heb dus ook boete van 250€ om hierboven vermelde reden...(te laat)
Toen echter politie mijn verklaring heeft komen afleggen heeft deze gezegd dat er een kopij van verklaring mij zou opgestuurd worden binnen de 30 dagen....
Dit is echter niet gebeurd....
Kan ik dit eventueel aanvechten als procedurefout of niet ??
Ik heb dus geen bewijs hoe mijn verhaal is overgebracht naar het gerecht, niet?

digits

#25 , 18 aug 2009 21:46

Beste Vandebos, om eerlijk te zijn veeg ik mijn voeten aan die boete. Alleen is de verhouding overtreding <-> boete alles behalve evenredig. Zoals ik al eerder gezegd heb is door een rood licht rijden "goedkoper" dan die 5 minuten. En toch kan er bij die verkeersovertreding een of meerdere slachtoffers vallen terwijl er bij het te laat komen er gewoonweg niets verandert. Het hele circus ( want meer is het niet ) heeft geen seconde vertraging opgelopen.
het doel van die boete is ongetwijfeld voorkomen dat bij de volgende verkiezingen alle bijzitters 5 of 10 of 50 minuten te laat komen. Nu zullen alle lezers van dit forum die ooit opgeroepen worden dankzij uw vraag minstens 5 minuten te vroeg zijn, omdat ze niet hetzelfde willen meemaken als u. Helaas moeten daarvoor enkele voorbeelden aan de schandpaal genageld worden.
Is dat verwerpelijk ? Ja
Werkt het ? Helaas wel
Kon u het eenvoudig voorkomen ? Ja

en waarom is aan de belgische nationaliteit verzaken te kostelijk ? emigreren hoeft toch niet duur te zijn ? of is het hier toch nog zo slecht niet.

dieke

#26 , 18 aug 2009 21:58

Vandebos en anderen hebben dus gelijk. U zoekt helemaal geen juridische raad, u wil alleen dat iedereen hier een potje met u mee weent en een boompje opzet over het slechte systeem. Dat is nochtans niet de manier waarop je dingen die je onrechtvaardig vindt succesvol zal veranderen ten goede.

de_sigaar
Topic Starter

#27 , 19 aug 2009 10:13

Ik heb dus ook boete van 250€ om hierboven vermelde reden...(te laat)
Toen echter politie mijn verklaring heeft komen afleggen heeft deze gezegd dat er een kopij van verklaring mij zou opgestuurd worden binnen de 30 dagen....
Dit is echter niet gebeurd....
...
Ik heb dus geen bewijs hoe mijn verhaal is overgebracht naar het gerecht, niet?
In die boete staat vermeld dat je inzage hebt in jouw dossier. Ook de openingsuren staan er bij. Je hebt dan ook de mogelijkheid om je gehele dossier te kopiëren ( tegen betaling )
Kan ik dit eventueel aanvechten als procedurefout of niet ??
Procedurefouten zijn er alleen om de grote jongens uit de cel te houden te houden. Meer niet.

de_sigaar
Topic Starter

#28 , 19 aug 2009 10:17

Vandebos en anderen hebben dus gelijk. U zoekt helemaal geen juridische raad, u wil alleen dat iedereen hier een potje met u mee weent en een boompje opzet over het slechte systeem.
Dat is uw mening en ook niet meer. Alleen dat het systeem slecht is, daar volg ik u in.
Dat is nochtans niet de manier waarop je dingen die je onrechtvaardig vindt succesvol zal veranderen ten goede.
Jaja, deze ene clown met z'n boete van 250€ zal alles kunnen veranderen zeker? :roll:

dieke

#29 , 19 aug 2009 17:46

Dat is nochtans niet de manier waarop je dingen die je onrechtvaardig vindt succesvol zal veranderen ten goede.
Jaja, deze ene clown met z'n boete van 250€ zal alles kunnen veranderen zeker? :roll:
Wie niet waagt, niet wint. Ik ben zelf zo een clown die momenteel heel hard probeert een stukje van onze wetgeving ten goede te laten veranderen.

Ik begrijp je wel hoor, zeker wel. Maar het is gewoon zo dat als iedereen op die manier denkt, 'men daar in Brussel' natuurlijk nooit het licht zal zien.

Oude Belg

#30 , 20 aug 2009 20:21

Overigens een sterk één-woord-advies in je eerste bericht hier op het forum.
Graag gedaan.

Terug naar “Actuele Thema's”