Aansprakelijkheid mondelinge overeenkomt met autogarage

1schr21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aansprakelijkheid mondelinge overeenkomt met autogarage

#1 , 28 aug 2019 17:53

Hallo,

Bij deze zat ik met de volgende vraag:

Mijn autospiegel was stuk, nu bij de garage aangekomen hebben ze voor mij opgezocht hoeveel dit zou kosten. Dit zou ongeveer neerkomen op 100euro.
Ik had bij deze niet gevraagd dit onderdeel meteen te bestellen omdat ik eerst elders wou horen hoeveel het daar zou kosten.
Ik had een andere garage gevonden dan de mijne waar het goedkoper was en contact opgenomen met mijn garage om te melden dat ze dit onderdeel niet dienden te bestellen.
Nu zegt mijn garage dat ze dit onderdeel besteld hebben (zonder mijn toestemming schriftelijk of mondeling) omdat ze ‘dachten’ dat ik hier wel mondeling toestemming bij het bezoek voor gegeven.
Ik was vrij gefrustreerd en gaf aan dat ik dit niet wilde waarop ik als antwoord kreeg dat ze deze bestelling niet konden annuleren en ik moet opdraaien voor de kosten.
Tot hoever ben ik in mijn recht hier niet op in te gaan ? Want ik heb natuurlijk geen zin 100euro te betalen voor iets dat ik niet wil.

Met vriendelijke groet,
N.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 28 aug 2019 18:09

de kosten van de spiegel zelf kunnen ze niet verhalen op u

het maken van een bestek wel

Oude Belg

#3 , 28 aug 2019 22:22

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Andere”