Als je goede relaties hebt met die buren kun je gewoon gaan vragen om de richting van de camera's licht aan te passen. Ik begrijp echter niet goed waavoor je bang bent. Zien die buren door hun camera's eigenlijk meer dan ze zouden zien als zie kijken naar jullie tuin/terras/inrit door hun ramen?Wij wonen in een halfopen bebouwing. De buurman die tegen ons woont heeft bewakingscamera's gehangen. De camera vooraan staat gericht naar hun inrit maar het kan niet anders dat onze inrit mee gefilmd wordt alsook de openbare weg. Vervelend, het gevoel dat je steeds op die camera staat. Wat nog erger is, is dat hij aan de achterkant van zijn huis ook een camera, gericht op de tuin, geplaatst heeft. Dit stoort nog meer. Ik weet niet of die camera ook een gedeelte van ons terras en tuin meefilmt. Een camera naar de tuin zou niet geregistreerd hoeven te worden, maar hoe kan ik nu met zekerheid weten dat alleen zijn eigen tuin gefilmd wordt, want dit is een serieuze inbreuk op mijn privacy moest dit niet het geval zijn. De installateur is ook nog zijn zoon. Hoe kan ik hier weten of dit volgens de privacywetgeving en camerawetgeving in orde is?
Ter info:Telkens als je ziet dat de camerapositie is veranderd politie bellen Welk belang heeft buurman er mee u te filmen? Ben jij soms een bekend BV of filmster?
Privacy bestaat al enkele jaren niet meer, op geen enkel vlak!Maw, ben nooit meer zeker van mijn privacy en kan er niks tegen doen. Leuk!