Ik ben een badkamerbouwer en worstel met het volgend probleem ;
Een klant zoekt een retro kraan voor een landelijke badkamer.
Mijn groothandel stelt een kraan voor die we moeten kiezen op basis van foto's op de website van de fabrikant.
Mijn klant kiest een donker bruine kraan in brons.
Als ik de kraan binnen krijg is deze in goud kleur.
Ik stel onmiddellijk mijn groothandel op de hoogte dat dit niet de gekozen kleur is en de klant gaat niet akkoord met deze kleur.
Het antwoord van de groothandel : " die kleuren kunnen soms wat afwijken, dit is brons kleur volgens de fabrikant"
De afbeelding op hun site is nochthans een heel ander kleur.
Na 2 weken vraag ik of er nieuws is over dit voorval aan mijn groothandel en deze antwoord met ;
Onze vertegenwoordiger heeft iets afgesproken met de fabrikant, er is een stalen boek nu en Uw klant kan alvast een kijkje nemen
en dan bestellen we de juiste.
De klant kiest een andere kleur dat op brons lijkt, maar het brons in de stalenboek ziet er ook anders uit dan de geleverde kraan, ook de
vertegenwoordiger van mijn groothandel maakt deze opmerking !!!!
Ondertussen is die nieuw gekozen kraan geplaatst, betaald en alles is in orde.
Nu komt het leuke .....
Een half jaar later,
mijn groothandel zegt dat ze de verkeerd geleverde kraan niet kan terugsturen,
ze hebben deze nog liggen, ze gaan ze leveren aan mij en ik zal ze moeten betalen .....
Het gaat hem om een kraan van 4000 € die ik aan de straatstenen nooit ga kunnen verkopen door de lelijke kleur,
heb ik dan ook geen recht op herroepingsrecht ?
Leda