ik werd op de linkerachterkant aangereden door een wagen die achteruit de parking verliet. Ik reed in de verkeerde rijrichting ( pijl op de weg) kan de tegenpartij dit in mijn nadeel uitspelen ?
Thx.
gaat de verzekering niet eerder zich baseren op het feit dat de tegenpartij achteruit reed uit een parkeervak (manoeuvre) en hierbij niet voldoende voorzichtig is geweest?Parkings van bv grootwarenhuizen worden beschouwd als een openbare weg. Verkeerssignalisatie dient dus gevolgd te worden.
Tegenpartij deed dus manoeuvreik werd op de linkerachterkant aangereden door een wagen die achteruit de parking verliet.
Enkel pijl op de grondIk reed in de verkeerde rijrichting ( pijl op de weg) kan de tegenpartij dit in mijn nadeel uitspelen ?
Goed voor upijl was op de grond getekend bij het inrijden van het baanvak. het verbodsteken stond op een vijf meter voor mij, was er dus nog niet doorgereden
Niet ....tot hoever is een gewone geschilderde pijl dan afdwingbaar ervan uitgaande dat die dan nog voldoet aan artikel 5 uit de wegcode, iets wat ik al bij veel warenhuizen gezien heb niet het geval is . . .