#8 , 01 aug 2019 09:30
Boontje komt altijd om zijn loontje.
Even een voorval uit mijn rijke verhuur en beheerperiode van bijna 30 jaar geleden.
Een huurder betaalde pertinent de huur niet meer, omdat hij dacht dat mijn werkgever (een brouwerij) hem niet genoeg korting en commerciële gunsten gaf. Al de aangetekende brieven van mijn werkgever en later van de advocaten, weigerde hij pertinent te openen, en stalde ze opzichtig op zijn achtertoog, zodat de kanten ze goed konden zien. Een van mijn taken bestond er oa in om die klant dan te bezoeken en proberen te overhalen de huur alsnog te betalen, maar dan toonde hij fier zijn collectie ongeopende aangetekende brieven.
Ik legde hem dan uit wat er dan ging gebeuren, maar hij lachte me vierkant uit, en zette me bijna manu militaria aan de deur.
14 dagen later was de uithuiszetting gepland om 08.00 Hr s'morgens in ik was persoonlijk aanwezig. Totale verbazing van hem, toen de deurwaarder, en ikzelf plots naast zijn bed stonden. Slotenmaker had nl deur geopend omdat hij niet open deed (sliep blijkbaar vast)
Plots wilde hij de totale achterstaande huur wel contant en onmiddellijk betalen. Hij haalde het geld zo uit zijn kleerkast. DW vroeg aan mij of ik hiermee akkoord was, maar heb dat toen ook, lachend in zijn gezicht, geweigerd. Een uurtje later stond hij op straat, samen met al zijn meubels in inboedel. Die nacht is hij nog alle ruiten komen inslaan die er maar in te slaan waren, maar werd hierbij door politie betrapt. Dat deed zijn totale schuldrekening nog omhooggaan . Zo zie je maar: wie laatst lacht best lacht.