In principe is mijn 'ziek zijn' geen leugen. Ik ben begin dit jaar enkele maanden thuis geweest met burn out depressie maar ik wou terug gaan werken. Zowel mn dokter als mn vriend waren het niet helemaal met mij eens, en waarschijnlijk hebben ze nog gelijk ook.Als je u ziek zet en de controle komt kan het ontslag zij, als de baas hoort of denkt dat je op reis bent .
+ dat de dokter kan gesanctioneerd worden
Je werkgever weet dat je verlof gevraagd heeft, je bent niet thuis en hoor zeggen ze is op reis, alle lichtjes beginnen te branden !!
Onwettig afwezigheid is net het zelfde.
De beste en de enige goede oplossing is toch nog eens praten met je werkgever, dit is toch ook een mens.
Wat is onbezoldigd verlof?Als je het correct wil afhandelen, zonder nare gevolgen, deel je aan je werkgever mede dat je als ke gewijzigde vakantieperiode niet toegestaan wordt, je onbezoldigd verlof opneemt voor de nieuwe data én eveneens je toe-gestane wettelijke vakantieverlof. (Hij/zij zal toch eens nadenken om je toch je vraag om de nieuwe vakantieperiode toe te staan, want anders moet hij tijdens de vakantie nog meer vervanging voorzien
Toch voorzichtig zijn met al deze reacties. TS zegt al zelf dat ze begin dit jaar enkele maanden afwezig is geweest. En nu nog eens extra verlof bovenop. Ergens begrijpelijk dat de werkgever zijn planning niet zo maar overhoop kan werpen. Anderen hebben waarschijnlijk ook hun verlof gepland.Dus is mijn voorstel ééntje dat de werkgever wél zal doen beslissen: als jij zowel voor onbezoldigd verlof als voor betaalde vakantie (dus een dubbele periode) afwezig zal zijn, kan hij onmogelijk de werkload verdelen over de (niet-vakantie-nemende) werknemers. hij zal met dit voorstel wel beslissen dat je betaald verlof wel kan verplaatst worden. Intussen ook doen wat @Mava zegt: bespreken met collega's om te wisselen. En het is natuurlijk ook interessant om weten of je betaalde verlof voor de nieuwe verlofperiode valt of er na.... gezien je een burn-out hebt en je dokter vindt dat nu voltijds werken geen echt goed idee is...
Ik voel me niet ziek maar moet het wel eens zijn met mn dokter en mn vriend dat ik mentaal niet helemaal op een goeie plaats zit.Toch voorzichtig zijn met al deze reacties. TS zegt al zelf dat ze begin dit jaar enkele maanden afwezig is geweest. En nu nog eens extra verlof bovenop. Ergens begrijpelijk dat de werkgever zijn planning niet zo maar overhoop kan werpen. Anderen hebben waarschijnlijk ook hun verlof gepland.Dus is mijn voorstel ééntje dat de werkgever wél zal doen beslissen: als jij zowel voor onbezoldigd verlof als voor betaalde vakantie (dus een dubbele periode) afwezig zal zijn, kan hij onmogelijk de werkload verdelen over de (niet-vakantie-nemende) werknemers. hij zal met dit voorstel wel beslissen dat je betaald verlof wel kan verplaatst worden. Intussen ook doen wat @Mava zegt: bespreken met collega's om te wisselen. En het is natuurlijk ook interessant om weten of je betaalde verlof voor de nieuwe verlofperiode valt of er na.... gezien je een burn-out hebt en je dokter vindt dat nu voltijds werken geen echt goed idee is...
Indien TS ziek is, moest ze niet gaan werken; ziek is ziek.
Toch oppassen dat er geen nakend ontslag zal volgen. Werkgever moet ook niet opdraaien voor de vergetelheid van uw vriend.
Het enige nuttige is, een minzaam gesprek met de werkgever en hopen dat hij uw wens inwilligt.
U zegt zelf ook dat u niet wil liegen om ziek te zijn; dus vind ik aanraden om ziekte te veinzen niet gepast.