Goedemorgen
Wij hebbben In 2010 een ‘starterswoning’ gekocht die wie hier en en daar wat energiezuiner hebben gemaakt en wat hebben laten opknappen. De grote werken moeten nog gebeuren, al denk ik dat door de grootschalige renovatiekosten dat de aankoop van een nieuwe woning nu ook zeker en vast een optie is.
Wij hebben al heel wat offertes ontvangen en zien dat veel aannemers werken uitvoeren in regie. Ik begin het eigenlijk ook wel een beetje op mijn heupen te krijgen dat veel aannemers nooit een min of meer exacte totaalraming kunnen maken van de kosten. Voor mij staat in regie werken gelijk aan een blanco cheque. Ik heb toch al veel verhalen gehoord van bouwers/verbouwers dat de kosten véél hoger zijn opgelopen dan voorzien. Is in regie werken een goed idee bij een grootschalige renovatie of niet? Ik begin gewoon door het bos de bomen niet meer te zien. We hebben een huis, een gunstige afbetaling en ik wil niet over een nacht ijs gaan. Ik ben iemand die graag de controle over alles heeft en hou niet van verrassingen, vandaar mijn vraag over regieprijzen en de eventuele ervaringen hiermee.
Bedankt alvast.