Laat ons terugkeren naar de oorspronkelijke vraag:
Mag de ombudsdienst het e-mail verkeer bekijken van een vakbondsmedewerker waartegen klacht bij de ombudsman is ingediend?
of : mag een werkgever (in dit geval de vakbond zelf!) de mails bekijken van de professionele accounts van zijn personeel?Laat ons terugkeren naar de oorspronkelijke vraag:
Mag de ombudsdienst het e-mail verkeer bekijken van een vakbondsmedewerker waartegen klacht bij de ombudsman is ingediend?
Lowie, u weet dat ik uw bijdragen steeds ten zeerste waardeer. Maar in dit geval kan ik niet volledig akkoord gaan met uw zienswijze.Ik zie niet in welke fout de vakbondsman heeft gedaan om de C4 in te vullen voor de werkgever, het is de werkgever die het toch tekent
Ik denk dat dit meer gedaan word in zeer kleine bedrijven.
Ik belde vroeger ook naar de vakbond om de juiste lonen te weten, want deed zelf mijn personeelsadministratie.
Wat is daar mis mee??
Maar de vakbond is de werkgever!
In de eerste plaats maakt de vakbondsman een zware deontologische fout. Hij moet de belangen van de vakbondsleden verdedigen en niet die van de werkgever.
Inderdaad, dat kon ik dus niet duidelijk maken uit de topic. Is dikwijls een probleem in een topic : onduidelijke of te weinig info. Zo ontspoort men wel eens.Maar de vakbond is de werkgever!
In de eerste plaats maakt de vakbondsman een zware deontologische fout. Hij moet de belangen van de vakbondsleden verdedigen en niet die van de werkgever.