Steam, virtuele items: https://steamcommunity.com/market/search?appid=730Een minder cryptische vraag zou welkom zijn.
Over welke "items" gaat het hier?
Elektronische peeschijven, vrouwenhandel, drugs,...?
Ik heb voor de goederen betaald, de wet gaat boven gebruiksvoorwaarden. Er zijn al uitspraken geweest omtrend virtuele goederen en eigenaarschap, waarbij het bedrijf niet als eigenaar beschouwd werd. Ik heb hier niet meteen een link voor. Waaronder Europees dat je ook het recht hebt om bv games door te verkopen.Bent u wel juridische eigenaar van het account? Als hem om games gaat, staat meestal in de gebruiksvoorwaarden dat het bedrijf eigenaar blijft van alles.
Dank u. Heb ik aan gedacht, enkel kost dat ook veel geld wat me toch wat beangstigd. Ondanks dat het in mijn ogen een duidelijk zaak is die ik niet zou verwachten te verliezen - enkel heb ik geen bewijzen van het contact tussen de dief en de supportafdeling van "Steam". Ik dacht er aan om klacht van heling in te dienen en me hierbij burgelijke partij te stellen? Dat zonder advocaat. Met als voordeel dat ik onderzoeksacties zou kunnen vragen zoals berichten tussen de dief en de supportafdeling van "Steam" (het bedrijf)? Hierbij berust het succes dan op het feit dat de rechter zou oordelen dat het daadwerkelijk om heling gaat (ik heb wel emails van de supportafdeling die aantonen dat ze weigeren actie te ondernemen tegen de dief en dat het systeem van "Steam" gebruikt wordt voor de handel in gestolen goederen en zij hier ook van profiteren met een marge). Maar dan zou ik bij falen nog steeds de optie hebben om het via een burgelijke zaak te proberen?Als het om 15.000 euro gaat, zou ik er gewoon een advocaat op zetten.